ارتقای جایگاه سالمندان نیازمند فرهنگ سازی است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که سالمندان فرهیختگان جامعه هستند که کوله باری از تجربه در اختیار دارند، تاکید کرد: باید در خصوص ارتقای جایگاه سالمندان فرهنگ سازی شده و اهمیت توجه به جایگاه آنان برای مردم تبیین شود.

سعید شبستری خیابانی معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که سالمندان فرهیختگان جامعه هستند که کوله باری از تجربه در اختیار دارند، تاکید کرد: باید در خصوص ارتقای جایگاه سالمندان فرهنگ سازی شده و اهمیت توجه به جایگاه آنان برای مردم تبیین شود.

به گزارش روز پنج شنبه روابط عمومی استانداری، سعید شبستری خیابانی در جلسه شورای سالمندان استان، با اشاره به ارتقای سطح بهداشت عمومی و بالارفتن سن امید به زندگی درجامعه، افزود: وجود چنین عواملی باعث تشدید پدیده سالمندی نیز شده که از یک لحاظ مطلوب است ولی نیازمند برنامه ریزی است.

وی با بیان اینکه پدیده سالمندی در صورت عدم برنامه ریزی به یک بحران تبدیل خواهد شد، گفت: شاید امروز این مساله به طور کامل ملموس نباشد، اما در صورت عدم برنامه ریزی در آینده با یک بحران رو به رو خواهیم شد که حل آن دشوار خواهد بود.

81530325-6316418

شبستری خیابانی با اشاره به اینکه در گذشته آن چنان که باید برای سالمندان برنامه ریزی نشده است، تاکید کرد: از امروز باید به فکر برنامه ریزی برای آینده باشیم و در خصوص مسایل و نیازهای مختلف سالمندان و مناسب سازی اماکن برای آنان توجه شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی همچنین با تاکید بر مدیریت واحد در انجام کارها، اظهار کرد: وجود بخشی نگری در دستگاه های مختلف در یک موضوع مانند موضوع سالمندی یک ایراد است و دستگاه ها باید باهم هماهنگ و بر اساس یک مدیریت واحد عمل کنند.

محسن ارشدزاده مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی هم در این جلسه با بیان این که ۲۲ درصد جمعیت استان تا ۴۰ سال آینده سالمند خواهند شد، گفت: بر اساس سرشماری سال ۹۰، ۳۶۴ هزار و ۳۴۳ نفر سالمند در استان زندگی می کنند که معادل ۹٫۸ درصد جمعیت استان است.

استان آذربایجان شرقی با سه میلیون و ۷۲۴هزار و ۶۲۰ نفر جمعیت، یکی از استان های پرجمعیت شمال غربی ایران بوده و کلان شهر تبریز طبق سرشماری سال ۹۰، یک میلیون و ۶۹۵ هزار و ۹۴ نفر جمعیت دارد.