کمیته امداد بسته های تشویقی برای نگهداری از سالمندان ارایه می کند

 حسین انواری سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) از ارایه بسته های تشویقی و حمایتی برای نگهداری از سالمندان توسط این نهاد خبر داد.  حسین انواری روز پنجشنبه در جشن خودکفایی پنج هزار و ۵۰۰ خانوار زیر پوشش کمیته امداد مازندران در ساری گفت: فرزندان، وابستگان و بستگان سالمندان در صورت نگهداری این افراد در […]

 حسین انواری سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) از ارایه بسته های تشویقی و حمایتی برای نگهداری از سالمندان توسط این نهاد خبر داد.

 حسین انواری روز پنجشنبه در جشن خودکفایی پنج هزار و ۵۰۰ خانوار زیر پوشش کمیته امداد مازندران در ساری گفت: فرزندان، وابستگان و بستگان سالمندان در صورت نگهداری این افراد در منازل از این بسته تشویقی بهره مند می شوند.

وی ارایه بسته تشویقی را عاملی در کاهش سپردن سالمندان به مراکز نگهداری این افراد دانست و افزود: با توجه به حرکت ایران به سمت جمعیت سالمندی، اجرای این بسته تشویقی بسیار تاثیر گذار بر روند نگهداری آنان در منازل خواهد بود.

سرپرست کمیته امداد کشور همچنین از ارایه طرح های اشتغال برای سالمندان خبر داد و گفت: در طرح های اشتغال ساده به دنبال تولید نیسیتم و زمینه مشغول کردن سالمندان را فراهم می کنیم.

81521507-6301289

وی خواستار شغل محسوب شدن خانه داری از سوی دولت و مجلس شورای اسلامی شد و افزود: زنان سرپرست خانوار قادر به مهارت آموزی حرفه ای نیستند ولی در کانون خانواده خانه دارهای خوبی به شمار می روند.

انواری گفت: بانوان در نقش مادر و همسر وظایف اثرگذاری در کانون خانواده ایفا می کنند که با لحاظ کردن خانه داری به عنوان شغل امنیت اشتغال برای این قشر نیز فراهم می شود.

وی افزود: پیش نویس این طرح از سوی کمیته امداد امام تهیه شد که به دولت ارایه می شود.