حل مسائل و مشکلات سالمندان با استفاده از تمام ظرفیت ها

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار یزد گفت: باید زمینه های لازم را برای زندگی بهتر و حفظ موقعیت و جایگاه سالمندان در جامعه فراهم کنیم.

مصطفی سالاری معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار یزد در جلسه ساماندهی امور سالمندان شهرستان یزد گفت: باید زمینه های لازم را برای زندگی بهتر و حفظ موقعیت و جایگاه سالمندان در جامعه فراهم کنیم.

به گزارش خبرگزاری پانا، ، مصطفی سالاری در جلسه ساماندهی امور سالمندان شهرستان یزد با بیان اینکه در روایات و فرمایشات بزرگان دین مبین اسلام بر توجه ویژه به قشر سالمندان تأکید شده است افزود: با خرد جمعی و همکاری دستگاه های اجرایی ذیربط و برنامه ریزی دقیق می توان حرمت و جایگاه سالمندان را حفظ کرد.

 معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار یزد افزود: در حال حاضر مشکلات سالمندان فقط به مادیات خلاصه نمی شود بلکه در زمینه نیازهای عاطفی و فرهنگ سازی برای احترام به این عزیزان توسط اقشارمختلف جامعه بخصوص جوانان باید توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی با اشاره به این که جمعیت سالمندان در کشور روند رو به رشدی را دارد خاطرنشان کرد: توجه به این دوران و برنامه ریزی برای آماده سازی و مناسب سازی محیط شهری و اداری برای حضور موثر و مفید سالمندان در همه عرصه های اجتماعی ضرورت دارد.

سالاری در بخش دیگری از سخنان خود بر حل مسائل و مشکلات این قشر با استفاده از تمام ظرفیت ها تاکید کرد و گفت: باید زمینه های لازم برای زندگی بهتر و حفظ موقعیت و جایگاه سالمندان را در جامعه فراهم کنیم.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار در پایان گفت: در جلسه شورای ترافیک شهرستان یزد مقرر گردیده است تا خیابان امام خمینی (ره) حد فاصل میدان شهید بهشتی تا چهارراه شهداء (امیرچخماق) به عنوان یک مسیر ایده آل با توجه به قوانین و مقررات، به صورت استاندارد طراحی شود.

سالاری تصریح کرد: اعضای جلسه می توانند پیشنهادات خود را در خصوص مباحث اجتماعی به ویژه مناسب سازی مسیر سالمندان به صورت مکتوب به فرمانداری اعلام نمایند تا در این کارگروه بررسی و پس از تصویب اجرایی شود.

در این جلسه مقرر گردید مسیرهای تردد سالمندان در ادارات شهرستان با توجه به چک لیست مورد بررسی قرار گیرد تا در صورت داشتن هر گونه مشکلی دستگاه ها نسبت به رفع آنها اقدام نمایند.

شایان ذکر است این جلسه در مرکز سالمندان روزانه یاس های سفید برگزار شد.