اجرا طرح مراقبت توانبخشی درمنزل از ابتدای سال آینده

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از آغاز اجرای طرح مراقبت توانبخشی در منزل از ابتدای سال آینده خبر داد. وی گفت: در اجرای این طرح به خانواده هایی که فرزندان معلول و سالمندان خود را در منزل نگهداری کنند ماهانه ۱۰۰تا ۱۵۰هزار تومان یارانه پرداخت می شود. «یحیی سخنگویی » روز دوشنبه در گفت […]

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از آغاز اجرای طرح مراقبت توانبخشی در منزل از ابتدای سال آینده خبر داد. وی گفت: در اجرای این طرح به خانواده هایی که فرزندان معلول و سالمندان خود را در منزل نگهداری کنند ماهانه ۱۰۰تا ۱۵۰هزار تومان یارانه پرداخت می شود.

«یحیی سخنگویی » روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگا راجتماعی ایرنا افزود: در اجرای این طرح اولویت با خانواده هایی است که متقاضی نگهداری فرزندان معلول جسمی و حرکتی خود هستند.

سخنگویی با بیان این که اجرای این طرح تاکنون در۶ استان خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خوزستان، ایلام ، آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان به صورت پایلوت اجرا شده است افزود: با تجارب و موفقیت هایی که در استان های پایلوت به دست آمده است، این طرح از ابتدای سال آینده در سراسر کشور اجرایی می شود.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح پیش بینی می شود پنج هزار نفر از معلولان واجد شرایط تحت حمایت سازمان بهزیستی از مراکز نگهداری ترخیص شوند و افراد نیازمند و پشت نوبتی بتوانند در مراکز نگهداری این سازمان ثبت نام کنند.

سخنگویی گفت: در این طرح پزشکان و متخصصان باحضور در خانه معلولان و سالمندان خدمات ویژه ای را به آنها ارائه می کند.

وی اضافه کرد: معلولان مجهول الهویه و بیماران ذهنی مشمول این طرح نمی شوند.