تهران/ برگزاری دومین جلسه شورای سالمندی همزمان با هفته وحدت در شمیرانات

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، دومین جلسه شورای سالمندی شمیرانات به ریاست حسین توکلی کجانی فرماندار ویژه شهرستان شمیرانات  و باحضور پوپک جلالی معاون توانبخشی بهزیستی این شهرستان و ادارات عضو شورا در سالن اجتماعات فرمانداری شمیرانات برگزارشد.                 […]

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور،

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، دومین جلسه شورای سالمندی شمیرانات به ریاست حسین توکلی کجانی فرماندار ویژه شهرستان شمیرانات  و باحضور پوپک جلالی معاون توانبخشی بهزیستی این شهرستان و ادارات عضو شورا در سالن اجتماعات فرمانداری شمیرانات برگزارشد.                                                       

فرماندار شمیرانات با اشاره به اهمیت دو مقوله سالمندی و جوانی جمعیت تصریح کرد: این دو موضوع گرچه جدا هستند اما در کنار یکدیگر واهمیت ویژه‌ای دارند و باید سیاست‌های اجتماعی در چارچوب قانون برنامه هفتم توسعه به‌طور دقیق اجرایی شوند، همچنین مدیران دستگاه‌ها اجرایی باید با نوآوری و خلاقیت در برنامه‌ریزی‌ها، سطح رضایتمندی عمومی را افزایش دهند.
توکلی کِجانی همچنین بر ضرورت نقش‌آفرینی شوراها در اجرای قانون جوانی جمعیت از طریق اختصاص بسته‌های حمایتی در حوزه عوارض تأکید و افزود: در مواقع بحران، باید از ظرفیت‌های مردمی و پایگاه‌های اجتماعی، به‌ویژه مساجد، برای مدیریت بهتر شرایط استفاده شود.                                                              

جلالی معاون توانبخشی بهزیستی شمیرانات طی سخنانی به رشد شتابان جمعیت سالمندی، توانمندسازی این گروه و ارتقای مشارکت اجتماعی آنان به عنوان یک راهبرد ملی اشاره نمودند و آن را نه صرفا یک خدمت حمایتی، بلکه آن را ضرورتی برای اقدام بین بخشی برای مشارکت فعال سالمندان بیان داشت همچنین ایشان در جمع بندی سخنان خود تاکید کردند توانمندسازی و مشارکت اجتماعی سالمندان در شمیرانات مستلزم تقویت همکاری بین بخشی و بهره گیری از ظرفیت سمن ها، مراکز سلامت و شورای محلی و فعال سازی فضاهای اجتماعی با رویکرد مناسب سازی و مشارکت محور است.                                                                                                                                                                                                                                                     

در ادامه جلسه، دستگاه‌های متولی نیز به ارائه گزارش در خصوص آخرین وضعیت و اقدامات در زمینه های  سلامت عمومی، سالمندی و برنامه‌های جوانی جمعیت پرداختند.