دیدار با سالمندان خانه ی سالمندان اراک

هم زمان با فرارسیدن ایام نوروز و سال نو، اعضای موسسه ی دوست داران محیط زیست گنجینه ی سبز با حضور درخانه ی سالمندان اراک، با سالمندان این مرکز دیدار و از آنها دلجویی کردند.به گزارش خبرگزاری موج از اراک، در این بازدید که به همت سازمان مردم نهاد دوستداران محیط زیست گنجینه ی سبز […]

هم زمان با فرارسیدن ایام نوروز و سال نو، اعضای موسسه ی دوست داران محیط زیست گنجینه ی سبز با حضور درخانه ی سالمندان اراک، با سالمندان این مرکز دیدار و از آنها دلجویی کردند.به گزارش خبرگزاری موج از اراک، در این بازدید که به همت سازمان مردم نهاد دوستداران محیط زیست گنجینه ی سبز استان مرکزی برگزار شد، اعضای این موسسه با حضور درجمع سالمندان این مرکز با اهدای گل و شیرینی از آنان دلجویی کردند.

در این برنامه ی عام المنفعه و خداپسند، اعضای سازمان مردم نهاد دوست داران محیط زیست گنجینه ی سبز، گل ها و درختانی را به رسم یادبود در محوطه ی این مرکز غرس کردند و کاشتند.

بر اساس برنامه ریزی انجام شده، در این برنامه که جمعی از رسانه های استان مرکزی نیز حضور داشتند، برگزاری نشست مطبوعاتی-رسانه ای مشترک مسوولان این مرکز که به بیان مشکلات و انتظارات جهت افزایش سطح خدمت رسانی به سالمندان و نیز مدیرعامل سازمان مردم نهاد گنجینه ی سبز پیرامون جایگاه و نقش کشاورزی درتحقق اقتصاد مقاومتی و شعار سال برگزار شد.

در این دیدار سفره های هفت سین تزیین شده از سوی سمن گنجینه سبز نیز به این مرکز اهدا شد.

iCFileHandler.aspx
خدمت رسانی به بیش از ۳۰۰نفر در آسایشگاه نگهداری سالمندان و معلولان اراک
مسوول فنی و مدیر داخلی مرکز خیریه ی سالمندان اراک با اشاره به ضرورت توجه بیش از پیش به این مرکز و مراکز خدمت رسان در استان مرکزی گفت: متاسفانه چون این مرکزی مردمی و خیریه است، کمک های مسوولان استانی به این مراکز کمرنگ بوده است و بخش عظیمی از تامین وسایل و نیازهای این مرکز از طریق کمک های مردمی تهیه می شود.

جباری افزود: انتظارمان از مسوولان، توجه بیش از پیش به این گونه مراکز خیریه و خدمت رسان عام المنفعه در استان است تا بتوانیم خدماتی به مراتب بهتر و مناسب تر به مردم ارائه کنیم.

وی تصریح کرد: ما علاقه مند هستیم مسوولان علاوه بر بازدید از این مرکز دست ما را بگیرند و در راهبری این مجموعه کمک کرده و از آنجا که افراد حاضر در این مرکز بخشی از اقشار جامعه به شمار می آیند برای ایجاد امکانات و وسائل رفاهی و خدماتی آنان مساعدت های لازم را داشته باشند.

مسوول فنی و مدیر داخلی مرکز خیریه سالمندان اراک با اشاره به فعالیت های این مرکز خیریه گفت: این مرکز محل نگهداری معلولان، سالمندان و بیماران اعصاب و روان زن و مرد بوده که بیش از ۳۰۰نفر معلول، سالمند و بیمار اعصاب و روان را به صورت شبانه روزی خدمات دهی می کند.

وی افزود: ۸۰ درصد هزینه های این مرکز از طریق مساعدت های مردمی تامین شده و ۲۰درصد از هزینه های هر فرد را سازمان بهزیستی تقبل می کند که البته نذورات مردم به صورت نقدی یا غیر نقدی بوده و کمک های نقدی به صورت واریز وجوهات به حساب آسایشگاه و کمک های غیرنقدی با مراجعه به این مرکز صورت می گیرد.

جباری تصریح کرد: معلولانی که دراین مرکز نگهداری می شوند از رده سنی ۱۴ سال تا ۵۰ سال بوده و شامل بیماران اعصاب و روان از ۲۰ سال تا ۶۰ سال و سالمندان از ۶۰ سال تا ۱۰۰ سال است.

اقتصاد مقاومتی راهکار پیروزی در جنگ اقتصادی است
مدیرعامل موسسه ی گنجینه سبز استان مرکزی با اشاره به ضرورت توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی در جامعه و کشور گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی راهکار پیروزی در جنگ اقتصادی با دشمن است که با توجه به توانمندی های موجود در کشور این امری دست یافتنی بوده که می توان با تحقق آن مشتی محکم بر دهان غرب و استکبار زد.

محمد جلیلی افزود: حوزه ی کشاورزی یکی از اصلی ترین، مهم ترین و اساسی ترین حوزه های مورد توجه در اقتصاد مقاومتی بوده که نیازمند نگاهی ویژه و دقیق توام با پژوهش علمی است.

وی تصریح کرد: با اصلاح در شیوه های سنتی و افزایش سطح بهره وری در مراحل مختلف کشوری می توان به سمت خودکفایی حرکت کرده و با عزمی ملی و حرکتی جهادگونه در کشور با تحقق استقلال در تولید و اقتصاد زمینه بی اثرشدن تحریم های دشمنان را فراهم کرد.

جلیلی افزود: در چنین زمانی که کشور به خودکفایی و خوداتکایی درونی برسد، اگر دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شدیدترین و سخت ترین تحریم ها را علیه کشور اسلامیمان اعمال کنند ذره ای تاثیر بر کشور نگذاشته و نتیجه ای معکوس علیه خود آنها دارد چراکه در این شرایط تحریم ها سبب زیان گسترده کشورهای تحریم کننده می شود.

مدیرعامل موسسه گنجینه سبز استان مرکزی به ضرورت این گونه کارهای خیر اشاره کرد و گفت: اجرای این گونه طرح ها و برنامه های خیریه سبب توجه بیشتر به حوزه هایی از این دست شده و باید توجه به برنامه های خیریه و عام المنفعه درصدر کارهای اجرایی سازمان های مردم نهاد قرارگیرد.