کمک‌های بسزایی خیرین به سالمندان ۱۷ شهریور سنندج

علی قادرمرزی سرپرست سرای سالمندان ۱۷ شهریور سنندج گفت: خیرین کمک‌های بسزایی به سالمندان ۱۷ شهریور سنندج می‌کنند. علی قادرمرزی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: در حال حاضر ۵۸ سالمند شامل ۱۸ زن و ۴۰ مرد در سرای سالمندان ۱۷ شهریور سنندج نگهداری می‌شوند. وی با بیان اینکه اداره این سرا به […]

علی قادرمرزی سرپرست سرای سالمندان ۱۷ شهریور سنندج گفت: خیرین کمک‌های بسزایی به سالمندان ۱۷ شهریور سنندج می‌کنند.

علی قادرمرزی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: در حال حاضر ۵۸ سالمند شامل ۱۸ زن و ۴۰ مرد در سرای سالمندان ۱۷ شهریور سنندج نگهداری می‌شوند.

وی با بیان اینکه اداره این سرا به صورت هیئت امنایی است، گفت: بهزیستی استان نیز به منظور نگهداری این سالمندان به ازای هر نفر روز ۷ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار تومان پرداخت می‌کند.

سرپرست سرای سالمندان ۱۷ شهریور سنندج تصریح کرد: تنها ۱۰ درصد از سالمندان این سرا خانواده دارند و مابقی از داشتن خانواده محروم و یا اصلا به دیدن آنها نمی‌آیند.

به گفته قادرمرزی، بیشتر سالمندان زیرپوشش این سرا با معرفی اداره‌کل بهزیستی استان به صورت رایگان و بدون پرداخت شهریه نگهداری می‌شوند.

وی از فعالیت ۱۴ نفر مراقب برای نگهداری سالمندان این مجموعه خبر داد و گفت: هشت مرد و شش زن مراقب به صورت شیفتی از سالمندان نگهداری می‌کنند.

به گفته سرپرست سرای سالمندان ۱۷ شهریور سنندج، چهار پرستار و بهیار نیز در این سرای به صورت دو شیفت صبح و عصر فعالیت می‌کنند.

قادرمرزی با بیان اینکه تنها یک نفر از سالمندان زیرپوشش این سرا حقوق‌بگیر است، گفت: بعضی از سالمندان بیش از ۱۲ تا ۱۳ سال در این محل نگهداری می‌شوند.

این مسئول تصریح کرد: ۱۲ نفر از سالمندان نیز مجهول‌الهویه هستند و بعد از چند سال به دلیل گرفتن الزایمر حتی قادر به شناسایی یک نفر نیستند.

سرپرست سرای سالمندان ۱۷ شهریور سنندج با بیان اینکه مشارکت مردم خیر سنندج در کمک به این مرکز قابل تقدیر است، خاطرنشان کرد: در ایام سال به ویژه در ماه مبارک رمضان مردم نوعدوست و خیّر سنندج با آوردن اجناس مختلف و کمک‌های مالی این مرکز را در ارائه خدمات بهتر به سالمندان یاری می‌کنند.

قادرمرزی خاطرنشان کرد: کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم خیر استان به سرای سالمندان ۱۷ شهریور سنندج نقش مهمی در ارائه خدمات هرچه بهتر به سالمندان زیرپوشش داشته است.

وی در پایان اذعان داشت: تمام کمک‌های نقدی خیرین نیز با توجه به خواسته خود آنان هزینه می‌شود.