نقش موثر فعالیت‌های فرهنگی خانه مهر در نشاط جامعه‌ سالمندان شهرضا

محمدعلی جعفری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا گفت: اقدامات انجام گرفته در خانه مهر شهرضا تاثیر بسزایی در افزایش خودباوری و نشاط جامعه‌ سالمندان شهرضا داشته است.

محمدعلی جعفری ظهر امروز در دومین جلسه فصلی شورای سالمندان شهرستان شهرضا با اشاره به اهمیت رسیدگی به سالمندان در شهرضا اظهار کرد: رؤسای ادارات می‌توانند با عضویت افتخاری در این مرکز از نزدیک با مشکلات سالمندان شهر آشنا شده و نسبت به ارائه راه‌حل‌های مناسب برای بهبود وضع سالمندان شهرستان همت کنند.

وی افزود: شرایط فرهنگی خانه مهر شهرضا بسیار مناسب است و اقدامات انجام‌ گرفته در این مرکز تأثیر بسزایی در افزایش خودباوری و نشاط جامعه سالمندان شهرضا داشته است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا با اشاره به ۹ مهرماه، روز جهانی سالمند و لزوم انجام اقدامات فرهنگی مناسب برای این قشر از جامعه، بیان کرد: این اداره برنامه‌های متعددی به منظور گرامیداشت روز جهانی سالمندان در نظر گرفته است که از جمله می‌توان به برگزاری نخستین آیین پرده‌خوانی در شهرضا برای سالمندان در این روز، برگزاری تئاتر سالمندان و مراسم قصه‌گویی و شعرخوانی در خانه مهر شهرضا اشاره کرد.

جعفری ادامه داد: از دیگر برنامه‌های این روز دعوت از هنرمندان خوشنویس، عکاس و نقاش برای حضور و آموزش در خانه مهر است تا شاید گروهی از سالمندان به پرداختن به این‌گونه فعالیت‌های هنری در اوقات فراغت خود علاقمند شوند.

این مسئول اذعان کرد: در صورتی می‌توان به اتمام پروژه خانه مهر شهرضا امیدوار بود که این طرح به طرحی شهرستانی تبدیل شود و تمام مسئولان دغدغه اتمام آن را داشته باشند.