حمایت از طرح‌های فناورانه در حوزه توسعه محصولات و خدمات سالمندی

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، این فراخوان با رویکرد حمایت از پژوهشگران، دانشجویان، اساتید و فناوران فعال در حوزه حمایت از طرح‌های فناورانه توسعه محصولات و خدمات سالمندی، برگزار شده است. از آنجایی که پیری جمعیت و […]

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور،

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، این فراخوان با رویکرد حمایت از پژوهشگران، دانشجویان، اساتید و فناوران فعال در حوزه حمایت از طرح‌های فناورانه توسعه محصولات و خدمات سالمندی، برگزار شده است.

از آنجایی که پیری جمعیت و افزایش تعداد سالمندان در کشور طی سالیان آتی به یکی از چالش‌ها و معضلات کلان کشور تبدیل خواهد شد، برنامه نوآفرین به‌ دنبال آن است تا با تجاری‌سازی طرح‌ها، محصولات و خدمات فناورانه و نوآورانه در این حوزه گامی مهم در مسیر حل این چالش بردارد.مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی و صندوق نوآوری و شکوفایی هر کدام تا سقف پنج میلیارد ریال حمایت مالی به تیم‌های فناور پذیرفته شده در فراخوان اعطا خواهند کرد.

در کنار این امر، حمایت‌های معنوی همچون ارزیابی رایگان طرح‌ها، شبکه‌سازی میان پذیرفته‌شدگان و شتابدهنده‌ها/شرکت‌های فعال کشور در حوزه مرتبط با طرح، شبکه‌سازی میان پذیرفته‌شدگان و شتابدهنده‌ها/ شرکت‌های فعال کشور در حوزه مرتبط با طرح، برگزاری دوره آموزشی اعتبارسنجی محصول برای پذیرفته‌شدگان و ارائه خدمات راهبری و مشاوره به پذیرفته‌شدگان در مسیر تجاری‌سازی طرح‌های خود به شرکت‌کنندگان و پذیرفته‌شدگان اعطا خواهدشد.

از محورهای این فراخوان، می‌توان به توانبخشی، بیمه و امورمالی، حفظ روابط عاطفی و اجتماعی، بهبود و مناسب سازی محیط زندگی، افزایش شاخص استقلال (ADL & IADL)، دستگاه‌های تشخیصی، پایش ازراه‌دور و هشداردهنده، سلامت؛ پیشگیری، درمان و فناوری‌های نوین دارویی، مراقبت‌های سلامتی و مراقبت‌های شناختی، زیست‌شناسی پیری، پیری درمانی، فناوری‌های نوین زیستی، نانو، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، بازی‌سازی، متاورس و … اشاره کرد.

سطح آمادگی فناوری (TRL) طرح‌های پذیرفته شده در محدوده ایده کاربردی (TRL۲) تا نمونه اولیه کارآمد (TRL۶) است و امکان حمایت از طرح‌های بالغ‌تر در قالب اعطای تسهیلات کم بهره وجود دارد. همچنین افزایش سقف حمایت مادی بلاعوض مرکز راهبردی برای طرح‌های با الویت بالا در کشور(در محدوده TRL ۲ – ۶) به تشخیص مسئولان مرکز امکان‌پذیر است.

علاقمندان برای شرکت در این فراخوان می‌توانند تا اول دی ماه ۱۴۰۲ در سایت نوآفرین ثبت‌نام کرده و با ورود به صفحه فراخوان و کلیک بر روی گزینه ثبت پروپوزال در همین صفحه، اطلاعات مورد نیاز را در پرسشنامه، وارد کنند. طرح‌های ارسالی مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت تأیید اولیه، جلسه ارزیابی تخصصی طرح با حضور داوران و مسئول ستاد مربوطه برگزار خواهدشد و ثبت طرح به منزله پذیرش طرح و ورود به جلسه ارزیابی نخواهد بود.

گفتنی است فرم‌های پروپوزال اولیه که از طریق پست الکترونیک و سایر روش‌ها ارسال شوند، مورد بررسی قرار نخواهند گرفت.

متقاضیان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۸۸۴۸۶۷۶۴ و ۰۹۰۲۵۵۵۵۴۳۹تماس بگیرند و به آدرس ایمیل info@noafarintech.ir و noafarintech@gmail.com مراجعه کنند.