با دعوت فدراسیون ورزش‌های آبی جهان

شیرجه اسطوره ۱۰۰ ساله ایرانی در مسابقات قهرمانی جهان+ عکس

تقی عسگری، ‌اسطوره شیرجه ایران به عنوان سفیر ورزش فدراسیون ورزش‌های آبی جهان در مسابقات قهرمانی جهان شیرجه افتخاری به آب زد و مدال طلا کسب کرد.

به گزارش معاصر، تقی عسگری، اسطوره شیرجه ایران که نزدیک به ۱۰۰ سال سن دارد در حضور حسین المسلم، رئیس فدراسیون ورزش‌های آبی جهان به صورت افتخاری به آب شیرجه زد و مدال طلا کسب کرد.

تقی عسگری متولد بهمن ماه ۱۳۰۳ است. وی در سن ۲۰ سالگی یعنی در سال ۱۳۲۳ نایب قهرمان رشته شیرجه کشور شد و سپس تا سال ۱۳۴۴ به طور متناوب در ۱۱ دوره مسابقات شیرجه قهرمانی کشور شرکت کرد و ۹ بار به مقام قهرمانی و ۲ بار هم به عنوان نایب‌قهرمانی این رقابت‌ها رسید.

وی در بخش بین‌الملل هم با حضور در بازی‌های آسیایی دهلی نو در سال ۱۳۳۰ موفق شد در دو رشته شیرجه از سکو و تخته برای اولین بار در تاریخ ورزش شیرجه کشور و در میدان مهم بازی‌های آسیایی به روی سکو برود و دو مدال ارزشمند را از آن خود کند.

آخرین سالی که تقی عسگری در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کرد ۴۱ سال سن داشت و پس از کسب مقام نخست با دنیای قهرمانی خداحافظی کرد و از آن پس این چهره سرشناس ورزش شیرجه کشور به دلیل سوابق درخشان و تکرار ناشدنی فوق با لقب «پدر شیرجه ایران» نامیده و شناخته می‌شود.

گفتنی است با دعوت فدراسیون ورزش‌های آبی جهان و هماهنگی‌های صورت گرفته توسط مسئولان فدراسیون شنا و کمیته ملی المپیک، تقی عسگری اسطوره شیرجه ایران برای برگزاری مراسم تقدیر و انجام شیرجه افتخاری، راهی مسابقات ورزش‌های آبی قهرمانی جهان به میزبانی دوحه قطر شد. حسین المسلم، رئیس فدراسیون ورزش‌های آبی جهان از تقی عسگری اسطوره تمام نشدنی شیرجه ایران در حاشیه رقابت‌های قهرمانی جهان قطر تقدیر و وی را به عنوان سفیر فدراسیون جهانی از  رشته شیرجه انتخاب کرد.

 

شیرجه اسطوره ۱۰۰ ساله ایرانی در مسابقات قهرمانی جهان+ عکسشیرجه اسطوره ۱۰۰ ساله ایرانی در مسابقات قهرمانی جهان+ عکسشیرجه اسطوره ۱۰۰ ساله ایرانی در مسابقات قهرمانی جهان+ عکسشیرجه اسطوره ۱۰۰ ساله ایرانی در مسابقات قهرمانی جهان+ عکسشیرجه اسطوره ۱۰۰ ساله ایرانی در مسابقات قهرمانی جهان+ عکسشیرجه اسطوره ۱۰۰ ساله ایرانی در مسابقات قهرمانی جهان+ عکسشیرجه اسطوره ۱۰۰ ساله ایرانی در مسابقات قهرمانی جهان+ عکس

انتهای پیام