مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)

بهترین فناوری ها برای سپری کردن دوران سالمندی در خانه

بر اساس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، اصطلاح "سپری کردن پیری در خانه " به معنای "توانایی زندگی در خانه و جامعه خود به صورت ایمن، مستقل و راحت، بدون توجه به سن، درآمد یا سطح توانایی است. اساساً، این به معنای ماندن در خانه شماست، برخلاف نقل مکان به خانه سالمندان یا تسهیلات زندگی کمکی.

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور به نقل از هلث لاین، بر اساس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، اصطلاح “سپری کردن پیری در خانه ” به معنای “توانایی زندگی در خانه و جامعه خود به صورت ایمن، مستقل و راحت، بدون توجه به سن، درآمد یا سطح توانایی است. اساساً، این به معنای ماندن در خانه شماست، برخلاف نقل مکان به خانه سالمندان یا تسهیلات زندگی کمکی.

سپری کردن پیری در خانه برای همه واقع بینانه نیست. ممکن است برای افرادی که دچار بیماری های دژنراتیو یا مشکلات حافظه هستند که از داشتن یک پرستار یا کمک در نزدیکی آنها سود می برند، گزینه خوبی نباشد.

انواع فناوری هایی که به برای سپری کردن دوران سالمندی در خانه کمک می کنند

انواع مختلفی از فناوری وجود دارد که برای سپری کردن دوران سالمندی در خانه مفید هستند. اینها شامل سیستم های هشدار پزشکی، ساعت های هوشمند و یادآوری داروها می شود. سیستم های هشدار پزشکی یک سیستم هشدار پزشکی است که با یک تماس اورژانسی از پیش تعیین شده یا خدمات فوریت های پزشکی اطلاع می دهد.

برخی از سیستم ها به طور خودکار مشکلاتی مانند سقوط و افتادن از ارتفاع را تشخیص می دهند و بلافاصله پیامی را ارسال می کنند. در مورد دیگران، باید به صورت دستی یک دکمه را فشار دهید یا برای دریافت کمک اقدامی انجام دهید.

ساعت های هوشمند

یک ساعت هوشمند یا سایر دستگاه های پوشیدنی می تواند به ویژه به افرادی که تنها زندگی می کنند کمک کند. ساعت‌های هوشمند دارای ویژگی‌هایی مانند پایش ضربان قلب، تشخیص سقوط و سیستم‌های هشدار پزشکی داخلی هستند.

یادآوری داروها

برای افراد مسن‌تری که روزانه دارو مصرف می‌کنند اما ممکن است در به خاطر آوردن زمان مصرف آن مشکل داشته باشند، یک یادآوری دارویی مبتنی بر فناوری می‌تواند کمک کننده باشد. این دستگاه ممکن است شبیه یک ساعت زنگ دار، یک برنامه گوشی هوشمند یا یک قرص پخش کننده آلارم باشد.

نحوه ی انتخاب فناوری های برای سپری کردن دوران سالمندی در خانه

همانطور که ما به دنبال بهترین فناوری برای سپری کردن دوران سالمندی در خانه می‌گشتیم، سهولت استفاده برای هر محصول یا خدمات را با دقت در نظر گرفتیم و مطمئن شدیم که استفاده از آن برای افرادی که ممکن است از فناوری آگاه نباشند، ساده باشد.

از آنجایی که درآمد اغلب می‌تواند یک نگرانی یا مانعی برای افزایش سن باشد، ما نیز اقلامی را متناسب با طیف وسیعی از بودجه‌ها انتخاب کردیم. ما همچنین نظرات مشتریان را می خوانیم تا ببینیم این محصولات واقعا چگونه کار می کنند.

لیست بهترین فناوری برای سپری کردن دوران سالمندی در خانه :

Apple Watch Series 7

قیمت: از حدود ۲۷۰ دلار شروع می شود

ویژگی ها: ردیاب تناسب اندام، برنامه های اکسیژن خون و ECG، ، مقاوم در برابر آب

برای چه کسانی مناسب است: افرادی که در معرض خطر سقوط قرار دارند

راه اندازی: به آیفون متصل می شود اپل واچ اکنون یک دستگاه پزشکی مورد تایید سازمان غذا و دارو (FDA) است. این می تواند به ویژه برای پیری در محل مفید باشد زیرا به طور خودکار سقوط را تشخیص می دهد. همچنین می تواند انواع خاصی از حوادث قلبی را تشخیص دهد و فورا کمک ارسال کند.

برای استفاده از اپل واچ به آیفون نیاز دارید و این گزینه گرانتر از ساعت های هوشمند مشابه است.

Shipt

قیمت: ۱۰.۹۹ دلار در ماه

برای چه کسی است: افرادی که قادر به خرید مواد غذایی نیستند .

ویژگی ها: تحویل در همان روز، تنوع گسترده فروشگاه ها برای انتخاب، امکان درخواست خریداران ترجیحی

راه اندازی: دانلود اپلیکیشن موبایل Shipt یک سرویس تحویل مواد غذایی است و ممکن است برای افرادی که قادر به خرید مواد غذایی به تنهایی نیستند یا مراقبین مشغول که به زمان بازگشت نیاز دارند، گزینه بسیار خوبی باشد.

این سرویس را که Uber برای مواد غذایی راه انداخته در نظر بگیرید: شما یک سفارش آنلاین در فروشگاه مواد غذایی مورد علاقه خود ثبت می کنید، یک پنجره تحویل را انتخاب می کنید و یک خریدار Shipt اقلام را برای شما دریافت می کند و آنها را به درب منزل شما می آورد. سپس از طریق برنامه پرداخت خواهید کرد. بررسی‌های ارسال نشان می‌دهد که هزینه‌ها کمی بالاتر از آن چیزی است که اگر از فروشگاه خرید کنید. با این حال، کاربران از توانایی برقراری ارتباط مستقیم با خریدار خود قدردانی می کنند.

Ring Doorbell

قیمت: ۶۹ دلار

برای چه کسی است: افرادی که اعضای خانواده آنها دور هستند

ویژگی ها: ویدیو با کیفیت بالا (HD) و مکالمه دو طرفه، تشخیص حرکت پیشرفته و هشدارهای تلفن هوشمند در زمان واقعی، سازگار با الکسا و Ring Chime

راه‌اندازی: برای راه‌اندازی کمک حرفه‌ای دریافت کنید یا خودتان دست به کار شوید. زنگ در ممکن است آرامش بیشتری را برای شما فراهم کند. این به شما امکان می‌دهد ببینید چه کسی جلوی در است یا اگر منتظر تحویل بسته هستید، حواستان باشد، حتی اگر از خانه دور باشید.

طرح حفاظتی اختیاری همچنین هشدارهای هوشمندتر از جمله قابلیت های تشخیص انسان را ارائه می دهد. در حالی که بررسی‌ها در مورد خود زنگ درب تا حد زیادی مثبت است، کاربران می‌گویند که در نهایت هزینه‌های اشتراک ماهانه چندگانه را علاوه بر خرید اولیه زنگ درب پرداخت خواهید کرد.

Google Nest Kit

قیمت: متفاوت است

برای چه کسی است: هر کسی که خانه ای را مدیریت می کند

ویژگی ها: بلندگو، نمایشگر، خدمات پخش، سازگاری با وای فای، هشدار دود، قفل درب، دوربین، زنگ در، ترموستات با Google Nest Kit، می‌توانید هر قسمت از خانه خود را از یک هاب کنترل کنید. این ممکن است یک گزینه ارزشمند برای بزرگسالان مسن تر باشد که راحتی را در اولویت قرار می دهند.

به جای یادگیری نیم دوجین دستگاه جدید، آنها فقط باید یکی را یاد بگیرند. با این کیت، می‌توانید عملکردهای ترموستات، قفل درها، بلندگوها و موارد دیگر را با صدا یا تلفن همراه کنترل کنید، چه در خانه یا دور باشید. Google Nest سه بسته مختلف ارائه می‌کند: Audio Anywhere، Home Security و Around the House.

HelloFresh

قیمت: متفاوت است

برای چه کسی است: افرادی که برای خرید مواد غذایی یا برنامه ریزی وعده های غذایی به کمک نیاز دارند

ویژگی ها: انواع وعده های غذایی، جدول زمانی تحویل، تعداد وعده های غذایی در هفته را انتخاب کنید

راه اندازی: ثبت نام آنلاین HelloFresh، یک سرویس تحویل کیت غذا، یک گزینه عالی برای بزرگسالان مسن‌تر است که می‌خواهند آشپزی کنند اما شلوغی از خرید مواد غذایی یا برنامه‌ریزی غذا را دوست ندارند. HelloFresh مواد و دستور العمل ها را هر هفته درب منزل شما ارسال می کند. پلن ها بسیار قابل تنظیم هستند و می توان آنها را متناسب با هر نیاز غذایی تنظیم کرد. بررسی‌ها بیان می‌کنند که تهیه غذا نسبتاً آسان است، اما برای خرد کردن مواد باید مهارت داشته باشید.

FireAvert

قیمت: متفاوت است

برای چه کسانی است: آشپزهای خانگی

ویژگی ها: مدیریت ۲۴ ساعته رویدادهای دود و فعالیت اجاق گاز، اطلاع از خطرات قبل از وقوع، اجرای دستورات کاری از راه دور، صرفه جویی در بیمه

راه‌اندازی: FireAlert یک ویدیوی همراه با دستورالعمل ارائه می‌کند تا به شما در راه‌اندازی دستگاهتان کمک کند. FireAvert یک سیستم مانیتورینگ مبتنی بر ابر است که از طریق فناوری خاموش کردن خودکار اجاق گاز و نظارت بر هشدار دود و اجاق گاز مبتنی بر ابر به محافظت از خانه شما در برابر آتش پخت و پز کمک می کند.

از طریق FireAvert، می توانید یک دستگاه ایمنی آتش نشانی برای اجاق گاز برقی، اجاق گاز یا مایکروویو خریداری کنید. در صورت وجود آتش سوزی در آشپزخانه، اجاق گاز شما به طور خودکار خاموش می شود. بسته به نوع هشدار دود که به دنبال آن هستید، چهار محصول مختلف موجود است.

قیمت ها از ۲۸.۹۵ دلار شروع می شود و تا ۷۹.۹۵ دلار می رسد. طبق بررسی ها، دستگاه موثر است، اما آنقدر بزرگ است که به راحتی پشت اجاق گاز قرار نمی گیرد.

Secure Telehealth

قیمت: بسته به بیمه متفاوت است

برای چه کسانی است: افرادی که قادر به رانندگی نیستند یا می خواهند انعطاف پذیری بیشتری با مراجعه به پزشک داشته باشند.

ویژگی ها: خط تلفن ۲۴ ساعته برای کمک فنی، سازگار با HIPAA، ایمن سایبری.

Secure Telehealth یک نرم افزار کنفرانس ویدئویی سازگار با HIPAA است که می توانید در مک، رایانه شخصی یا دستگاه تلفن همراه استفاده کنید. این به شما امکان می دهد بدون خروج از خانه با پزشکان خود ملاقات کنید. این سرویس راهی ایمن و مطمئن برای برنامه ریزی و میزبانی قرار ملاقات از راه دور است. بر اساس بررسی‌ها، برای استفاده از این سرویس به نرم‌افزار خاصی نیاز ندارید و حتی برای افرادی که از فناوری آگاه نیستند، کاربرپسند است.

Zoom

قیمت: رایگان

برای چه کسی است: افرادی که می خواهند ارتباط خود را با خانواده و دوستان حفظ کنند

ویژگی ها: ویدیو و صدا HD، ابزارهای همکاری، قابلیت چت، سیستم تلفن ابری سازمانی

راه اندازی: بادانلود برنامه و ایجاد ورود به سیستم با استفاده از سرویس کنفرانس ویدیویی مانند زوم، روابط خود را با دوستان و خانواده حفظ کنید. جلسات زیر ۴۰ دقیقه برای همه کاربران رایگان است. بسیاری از مشتریان اظهار می کنند که زوم به یک ضرورت در زندگی آنها تبدیل شده است و به آنها کمک می کند تا از طریق تماس های ویدیویی رو در رو با عزیزان خود در ارتباط باشند.

چه فناوری هایی را باید برای سپری کردن دوران سالمندی در خانه در نظر بگیرید؟

خرید برای یکی از عزیزان

اگر به دنبال خرید فناوری برای یکی از عزیزان خود هستید، با آنها در مورد آنچه واقعاً نیاز دارند صحبت کنید. به احساسات و نیازهای آنها گوش دهید و در مورد انواع مختلف فناوری پیشنهاداتی ارائه دهید که ممکن است کمک کند.

پیشنهادتان راه اندازی فناوری جدید و کمک به آنها در یادگیری نحوه استفاده از آن باید باشد. اگر رد کردند، عقب نشینی کنید و به آنها اجازه دهید خودشان دستگاه را کشف کنند.

خرید برای خود

اگر برای خود فناوری می‌خرید، به دنبال مواردی باشید که می‌توانند از روال‌ها و عاداتی که قبلاً دارید پشتیبانی کنند. نیازی به اختراع مجدد نیست. اگر روال هایی دارید که در حال حاضر کار می کنند، هدف شما باید بهبود آنها باشد، نه تغییر آنها.

نکات دیگر برای سپری کردن دوران سالمندی در خانه

در نظر بگیرید که از یکی از اعضای خانواده یا دوستان خود بخواهد که به شما در انجام کارهایی مانند خرید مواد غذایی یا خشکشویی کمک کند. گزینه دیگر استخدام یک دستیار برای چند ساعت در هفته است. اگر این در حد بودجه شما نیست، با سازمان های خدمات اجتماعی یا خدمات دولتی در منطقه خود ارتباط برقرار کنید.

منطقه شما ممکن است حمل و نقل عمومی رایگان یا کم هزینه را برای افراد مسن ارائه دهد. اگر خانه شما نیاز به تغییراتی مانند میله های چنگال یا سطح شیب دار دارد، یک برنامه دولتی ممکن است به پوشش هزینه کمک کند.

بسیاری از خواربارفروشی ها و داروخانه ها سفارشات را از طریق تلفن دریافت می کنند و مستقیماً درب ورودی شما تحویل می دهند. اگر نمی توانید به خرید مواد غذایی بروید، خدمات تحویل غذا نیز می تواند گزینه خوبی باشد. یک مرکز سالمندان محلی، کتابخانه، یا سایر مؤسسات اجتماعی می تواند شما را با منابع اضافی مرتبط کند و مکانی را برای معاشرت و حفظ روابط در اختیار شما قرار دهد.

در نهایت، مطمئن شوید که با قرار ملاقات‌های پزشک و هرگونه دارو، تغییر رژیم غذایی، برنامه‌های ورزشی، یا درمان‌هایی که پزشکان توصیه می‌کنند، همراه باشید. هر چه سالم تر باشید، گذراندن دوران پیری آسان تر خواهد بود.

سوالات متداول

چگونه بفهمم که در فعالیت های روزانه به کمک نیاز دارم؟

اگر به طور روزانه در انجام فعالیت های زیر مشکل دارید:

  • حمام کردن یا رعایت بهداشت شخصی
  • لباس پوشیدن
  • غذا خوردن
  • ماندنجای خود و عدم تحرک

برای سپری کردن دوران سالمندی در خانه به چه معناست؟

پیری در محل به معنای ماندن در خانه خود با افزایش سن است، به جای نقل مکان به خانه سالمندان یا تسهیلات زندگی کمکی.

اگرچه پیری در محل ممکن است برای همه واقع بینانه نباشد، اما می تواند راه خوبی برای حفظ استقلال تا سنین بالا باشد.

آیا یک متخصص برای سپری کردن دوران سالمندی در خانه واقعا وجود دارد؟

بله. اگر در مورد سپری کردن دوران سالمندی در خانه به کمک نیاز دارید، این یک متخصص آموزش دیده است (اغلب یک کارمند مراقبت های بهداشتی یا بازسازی کننده خانه) که کار را برای دریافت گواهینامه تخصصی Aging In Place از شورای بازسازی کنندگان انجمن ملی سازندگان خانه (NAHB)دوره گذرانده و آموزش دیده است.

چگونه می توانم یک متخصص برای سپری کردن دوران سالمندی در خانه شوم؟

شما می توانید با گذراندن دوره های آموزشی لازم برای دریافت این عنوان، یک متخصص تایید شده سپری کردن دوران سالمندی در خانه شوید. شما باید سه دوره را بگذرانید:

  • استراتژی‌های بازاریابی و ارتباطات برای افزایش سن و دسترسی (CAPS I)
  • طراحی/ساخت راه‌حل‌های پیری و دسترسی (CAPS II)
  • مدیریت کسب‌وکار برای حرفه‌ای‌های ساختمان

پس از آن، مدارک لازم برای تکمیل برنامه را پر می کنید. برای حفظ گواهینامه، باید حداقل ۱۲ ساعت آموزش مرتبط با صنعت را هر ۳ سال یکبار انجام دهید.