پادکست

رادیو شمس گزیده اخبار شورای ملی سالمندان اسفند۱۴۰۱

رادیو شمس گزیده اخبار حوزه سالمندان کاری از پایگاه اطلاعرسانی دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور

باسلام رادیو شمس کاری از دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور

با تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت امام حسین علیه السلام و حضرت ابوالفضل با تعدادی اخبار حوزه سالمندی در خدمت شما هستیم.

آغاز ساماندهی بیماران روانی مزمن سالمند پایلوت از استان البرز

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از آغاز ساماندهی بیماران روانی مزمن سالمند خبر داد و گفت: در این راستا اولین مرکز توانبخشی مراقبتی بیماران روانی مزمن سالمند در استان البرز به صورت آزمایشی افتتاح شد.

جلسه هم اندیشی نمایندگان دستگاه های عضو شورای ملی سالمندان

جلسه هم اندیشی نمایندگان دستگاه های عضو شورای ملی سالمندان کشور با حضور حداکثری اعضا دبیرخانه شورای ملی سالمندان و نمایندگانی از وزارت بهداشت، کمیته امداد، سازمان تأمین اجتماعی، وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیما، صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح، سازمان بهزیستی کشور … صبح امروز در ساختمان ستاد بهزیستی کشور برگزار شد.

 

آغاز غربالگری اختلالات عصبی-شناختی سالمندان در استان‌های یزد و قزوین

معاون پیشگیری از معلولیت‌های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از اجرای برنامه پیشگیری و غربالگری اختلالات عصبی_شناختی سالمندان در ۲ استان یزد و قزوین کشور خبر داد.

 

افزایش پدیده زنان «سالمند تنها»
دوسوم «سالمندان بدون همسر» از گروه زنان هستند

رئیس سابق دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور گفت: در سال ۱۳۷۵ به ازای هر ۱۰۰زن سالمند حدود ۱۱۶ سالمند مرد داشتیم. اما در سال گذشته یعنی۱۴۰۰ به ازای هر ۱۰۰ زن سالمند، ۹۲ مرد سالمند وجود داشته است که به عبارتی می‌توان گفت جنس سالمندی در ایران زنانه شده است.

 

دومین پیش‌رویداد سپیدار تحت عنوان “سپیدار۲”

دومین پیش‌رویداد سپیدار تحت عنوان “سپیدار۲” باهدف آشنایی با مجموعه‌های فعال در حوزه سالمندی و چالش‌های سالمندان برگزار می‌شود.

 

معرفی ۱۰ کسب‌و‌کار استارتاپی در حوزه سالمندی و بازنشستگی در ۱۰۰ دقیقه

این رویداد در روز دوشنبه ۳ بهمن ماه با ارائه ۱۰ کسب‌و‌کار استارتاپی در حوزه سالمندی و بازنشستگی در مرکز رویدادهای ۱۰۰استارت‌آپ با حضور سخنرانان و کارشناسان این حوزه برگزار و مباحث مهمی در حوزه سالمندی، بازنشستگی و صنعت طول عمر مطرح شد.

 

آماده باش برای بحران سالمندی در ایران!
سالمندان ایرانی هر روز «تنهاتر« می‌شوند

رییس سابق دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور می‌گوید: پیش‌بینی می‌شود از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۲۱ در مدت ۲۳ سال جمعیت سالمندی کشور دو برابر شده و به ۲۰ درصد برسد.

 

ارائه ۱۲ خدمت به سالمندان با سامانه «با یار»؛ به زودی

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک با اشاره به راه‌اندازی سامانه «بایار» گفت: این سامانه از شش ماه آینده فعالیت خود را در زمینه ارائه خدمت شامل خدمات پرستاری در منزل، بهیاری و پزشکی، تهیه دارو و تجهیزات، حمل و نقل و جابجایی سالمند، مشاوره‌های روانشناسی و حقوقی، تهیه و توزیع غذای مختص سالمندان، خدمات اوقات فراغت و تفریح و زیارت، نوبت‌دهی آنلاین و پزشکی و… آغاز خواهد کرد.

 

آمادگی علوم پزشکی شهید بهشتی برای حمایت از ایده‌ها و استارت‌آپ‌های حوزه سالمندی

رئیس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، حضور در رویداد سپیدار را برای شناسایی فعالان و دغدغه‌مندان واقعی حوزه سالمندی در کشور، با اهمیت ارزیابی و بر آمادگی این نهاد برای حمایت از ایده‌ها و استارت‌آپ‌های حوزه سالمندی تاکید کرد.

 

 

رادیو شمس گزیده اخبار حوزه سالمندان کاری از پایگاه اطلاعرسانی دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور

سردبیر: مجتبی سلگی

تدوینگر: کیوان مجد

نریتور: مجتبی سلگی

رادیو شمس .   .       .     .