شرایطی که در آن “سالمندان” به “سوء تغذیه” مبتلا می‌شوند

متخصص تغذیه درخصوص سوء تغذیه سالمندان گفت: زمانی که پرز روده‌ها تحلیل می‌رود با بالا رفتن سن ظرفیت جذب در سالمندان پایین می‌آید. به گزارش شفا آنلاین،دکتر تیرنگ نیستانی متخصص تغذیه درخصوص سوء تغذیه سالمندان گفت: دلایل متعددی موجب سوء تغذیه سالمندان می‌شود که یکی از آن دلایل منشأ زیستی و فیزیولوژیک دارد به عنوان […]

متخصص تغذیه درخصوص سوء تغذیه سالمندان گفت: زمانی که پرز روده‌ها تحلیل می‌رود با بالا رفتن سن ظرفیت جذب در سالمندان پایین می‌آید.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر تیرنگ نیستانی متخصص تغذیه درخصوص سوء تغذیه سالمندان گفت: دلایل متعددی موجب سوء تغذیه سالمندان می‌شود که یکی از آن دلایل منشأ زیستی و فیزیولوژیک دارد به عنوان مثال زمانی که پرز روده‌ها تحلیل می‌رود با بالا رفتن سن ظرفیت جذب در سالمندان پایین می‌آید.
 
وی اظهار داشت: در پی این موضوع “ترشحات شیره گوارش” چه به لحاظ کمی و چه به لحاظ کیفی ممکن است تغییر کند بنابراین هضم به آن کفایتی که در دوران جوانی است نخواهد بود.
 
وی در ادامه گفت: داشتن بیماری زمینه‌ای به ویژه بیماری که به نحوی با دریافت یا هضم و جذب غذا مرتبط باشد، داشتن دندان مصنوعی، و زندگی انفرادی عوامل خطر نام دارند و اگر سالمندی دارای این شرایط باشد در معرض سوء تغذیه خواهد بود.
 
این متخصص تغذیه در پایان گفت: افراد دقت کنند که حتما سالمندان در روز ۲ لیوان شیر کم چرب و ماست میل کنند، حتما در روز ۲ تا ۳ وعده میوه و سبزیجات تازه مصرف کنند که این رسیدگی به عهده فرزندان افراد سالمند است.