اصفهان/ لایحه منزلت شهروندی برای حمایت از سالمندان تصویب شد

ندا واشیانی پور صبح امروز در جمع خبرنگاران عنوان کرد: در لایحه منزلت شهروندی تاکید شد که آیین نامه اجرایی این لایحه با لحاظ داشتن و تبیین فرآیندها، نحوه ارائه خدمات و تسهیلات و میزان تخفیف افرادی که واجد شرایط اخذ تخفیف هستند تدوین گردد، همچنین در خرید خدمت و محصول در شرایط مشابه از شرکت […]

ندا واشیانی پور صبح امروز در جمع خبرنگاران عنوان کرد: در لایحه منزلت شهروندی تاکید شد که آیین نامه اجرایی این لایحه با لحاظ داشتن و تبیین فرآیندها، نحوه ارائه خدمات و تسهیلات و میزان تخفیف افرادی که واجد شرایط اخذ تخفیف هستند تدوین گردد، همچنین در خرید خدمت و محصول در شرایط مشابه از شرکت ها و موسسات بخش تعاونی و خصوصی، ‌اولویت با مجموعه هایی است که تعداد بیشتری را به کارگیری نمایند.

وی اظهار کرد:  الزام به مناسب سازی مراکز عمومی و تجاری به منظور تسهیل در استفاده معلولان، جانبازان و سالمندان، برگزاری بازارچه های فصلی جهت ارائه تولیدات معلولان و توانمند نمودن آنها از جمله مواردی است که در لایحه منزلت شهروندی مورد تاکید قرار گرفت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: همچنین مقرر گردید در این آیین نامه استفاده از حمل و نقل عمومی به واسطه کارت منزلت برای این افراد در نظر گرفته شود.

واشیانی پور ادامه داد: طرح پیشنهادی پنج نفر از اعضاء شورا جهت برگزاری نماز جماعت در کلیه مراکز مربوط به شهرداری در ساعات اذان مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد.

وی تصریح کرد: سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری باید نسبت به شناسایی و احصای مراکز فرهنگی ورزشی که امکان اقامه نماز در آن وجود دارد و همجوار مسجد نیست، اقدام نمایند و درخواست اقامه نماز در آن نقاط را به ستاد مرتبط منعکس کنند تا اعتبار لازم در بودجه سال ۹۵ برای آن تامین شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان بیان داشت: لایحه دیگری در خصوص پیشنهاد برقراری مبالغ ۱۰۶۰ و ۸۰ ریال جهت محاسبه بهای خدمات پسماندهای عادی اماکن مسکونی برای سال ۹۴ مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد برای افزایش تا سقف ده درصد بهای خدمات پسماند هر خانوار در سال ۹۵ مشروط بر اینکه افزایش های قانونی بیشتر از این رقم نشود و در صورتی که افزایش قانونی بیشتر از ده درصد شد همان افزایش ها اعمال گردد.

واشیانی پور گفت: ضمناً لایحه ای در خصوص کمک به توسعه حرم امامزاده نجم الدین لادان از طریق خرید ۲هزار و ۳۶۰ متر مربع زمین و طبق مبایعه نامه ای از تاریخ ۱۶اردیبهشت ۹۳ در خیابان کهندژ تصویب شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اذعان کرد: لایحه ای به همراه توافق نامه ای در خرید یک واحد تجاری زیرزمین در خیابان گلخانه و لایحه ای به همراه توافق نامه در آزادسازی شش دانگ مالکیت و سرقفلی یک مغازه در طرح بدنه سازی خیابان چهارباغ و لایحه ای در خصوص پیشنهاد افزایش ضرایب   FM  و FT تعدادی از معابر شهر اصفهان برای سال ۹۵ مصوب شد.

وی ادامه داد: لایحه ای با موضوع تغییرات اصلاح بودجه پیشنهاد شده برای شهرداری اصفهان و استفساریه مورخ ۱۰دی ۹۴ شهردار اصفهان در خصوص مفاد بند الف از تبصره ۱ دفترچه عوارض ارزش افزوده بر تراکم های ساختمانی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه سخنان خود به ایام الله دهه فجر اشاره و خاطرنشان کرد: دهه فجر‌‌،‌ فرصت بازنگری در ارزش‌ها و آرمان‌ها است.

واشیانی پور در پایان گفت: وقتی امام خمینی (ره) آمد آزادی به خانه ها برگشت، ما خویش را باز یافتیم و جمهوری اسلامی با دست مبارک ایشان بنیاد نهاده شد. این روزها، روزهای ماندگار و فراموش نشدنی در تاریخ ملت بزرگ ماست. روزهای پیروزی انقلاب اسلامی است، انقلابی که مبتنی بر بینش عمیق توحیدی و الهام گرفته  از انقلاب سرخ عاشورای حسینی بود