طرح آزمایشی بررسی جسمی و ذهنی سالمندان بالای شصت سال

به گزارش روابط عمومی انجمن آلزایمر ایران بنیانگذار انجمن آلزایمر با اشاره به بالا رفتن سن افراد جامعه و شیوع بیماری آلزایمر در بین سالمندان گفت: این طرح در جهت به تعویق انداختن این بیماری و ارائه روش های پیشگیری آن در آینده می باشد که با همکاری سازمان بهزیستی کشور به اجرا درآمده است. […]

به گزارش روابط عمومی انجمن آلزایمر ایران بنیانگذار انجمن آلزایمر با اشاره به بالا رفتن سن افراد جامعه و شیوع بیماری آلزایمر در بین سالمندان گفت: این طرح در جهت به تعویق انداختن این بیماری و ارائه روش های پیشگیری آن در آینده می باشد که با همکاری سازمان بهزیستی کشور به اجرا درآمده است.

صالحی گفت همچنین بالا بودن هزینه های درمان و مراقبت این بیماری از دیگر فاکتورهایی است که ما را در انجام این طرح ترغیب نمود.

وی بیان داشت: یکی از مولفه های مطرح در این حرکت ارائه راه کار صرفه جویی اقتصادی در سیاستگزاری های کلان دولت در بخش بهداشت و سلامت خانواده بوده و علاوه بر آن می تواند در جهت بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا به دمانس ومراقبت کنندگان ایشان راهکارهای مناسبی ایجاد نماید.

وی در پایان گفت: این طرح در حقیقت طرح امکان سنجی، تشخیص و مداخله زود هنگام است که طرح استانی و کشوری آن نیز به وزارت محترم رفاه ارائه شده و امیدواریم که با عنایت ویژه بتوانیم این طرح را در سطح کشور به اجرا درآوریم تا امکان کاهش ابتلا به بیماری در آینده نیز فراهم آید.
لازم به ذکر است که این طرح از روز ۲۹ بهمن ماه در ساختمان انجمن آلزایمر واقع در فاز یک شهرک اکباتان آغاز شده و به مدت سه ماه، روزهای پنج شنبه و جمعه از ساعت ۸ الی ۱۴ هر هفته ادامه می یابد.