خوزستان/ سرکشی از خانه ها و مراکز نگهداری از سالمندان در قالب طرح «نیابت»

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: داوطلبان در شش ماهه نخست امسال در قالب طرح نیابت، به دیدار خانواده معظم شهدا و جانبازان و سالمندان رفتند. به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر خوزستان، دکتر علی خدادادی با اعلام این خبر اظهار کرد: داوطلبان این جمعیت، سرکشی از خانواده معظم شهدا و جانبازان را […]

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: داوطلبان در شش ماهه نخست امسال در قالب طرح نیابت، به دیدار خانواده معظم شهدا و جانبازان و سالمندان رفتند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر خوزستان، دکتر علی خدادادی با اعلام این خبر اظهار کرد: داوطلبان این جمعیت، سرکشی از خانواده معظم شهدا و جانبازان را در قالب طرح «نیابت» سازمان داوطلبان، در اولویت برنامه‌های خود برای ایام مختلف سال قرار داده‌اند.

وی در توضیح طرح نیابت گفت: این طرح برای سومین ‌سال پیاپی از سوی داوطلبان جمعیت هلال احمر در سراسر کشور به اجرا در آمد و برنامه‌های صورت گرفته در قالب آن به دلیل ماهیت انسان دوستانه خود، توانست نگاه ویژه صلیب سرخ جهانی را به سوی خود جلب کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان افزود: داوطلبان این جمعیت در سراسر استان در قالب این طرح، به دیدار خانواده معظم شهدا و جانبازان، معلولان جسمی و حرکتی و سالمندان رفته و فارغ از سن، سمت و رتبه اجتماعی خود، با پوشیدن لباس داوطلبی جمعیت هلال احمر به همدلی، مراقبت و پرستاری از این عزیزان پرداخته و هرجا که نیاز بود، آشپزی و انجام امور شخصی و محوله از سوی آنها را نیز برعهده گرفتند.

دکتر خدادادی ادامه داد: در این طرح داوطلبان هلال احمر به نیابت فرزند (فرزند نداشته یا فرزندی که والدین خود را رها کرده) به سالمندان بیمار یا افرادی که نیاز به کمک دارند، یاری می رسانند.

وی از اجرای این طرح طی دهه فجر در خانه های سالمندان و مراکز نگهداری از سالمندان خبر داد و گفت: طی این دهه داوطلبان به مراکز نگهداری از سالمندان رفته و به دل جویی و کمک به آنها اقدام می کنند.