تنها ۱۰ درصد سالمندان ایرانی تنها زندگی می کنند

رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور می گوید در شرایط کنونی ، تنها ۱۰ درصد سالمندان به دلایل مختلفی ، تنها زندگی می کنند. [divider] حسین نحوی نژادروز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود:‌ این موضوع به این معنا است که حتی همین ۱۰ درصد از جمعیت سالمندان کشور در جامعه […]

رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور می گوید در شرایط کنونی ، تنها ۱۰ درصد سالمندان به دلایل مختلفی ، تنها زندگی می کنند.
[divider] حسین نحوی نژادروز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود:‌ این موضوع به این معنا است که حتی همین ۱۰ درصد از جمعیت سالمندان کشور در جامعه نیز رها نشده اند و فقط تنها زندگی می کنند.

وی با بیان اینکه ۱۷ تا ۱۸ هزار نفر از سالمندان کشور درمراکز تحت پوشش سازمان بهزیستی نگهداری می شوند، گفت: البته این موضوع را باید مد نظر قرار داد که شمار زیادی از سالمندان را نمی توان در منزل نگهداری کرد.

این مسوول در سازمان بهزیستی تاکید کرد برخی از خانواده ها ناگزیر هستند تا مراقبت از والدین خود را به دلیل شرایط جسمی و فیزیکی آنها به خانه های سالمندان بسپارند.

نحوی نژاد در عین حال افزود: البته بیشتر خانواده های ایرانی تمایل دارند از مادر و پدر سالمندشان در کانون گرم خانواده نگهداری کنند و تا حد توان آنها را از خود دور نکنند.

برخی آمارها شمار سالمندان در ایران را حدود ۵/۴ میلیون نفر اعلام کرده و کارشناسان می گویند در۳۰ سال آینده تعداد افراد بالای۶۰ سال در ایران به ۲۵ میلیون نفر می‌رسد که برنامه ریزی‌های کلان را نیازمند است.