همایش بهداشت و تغذیه سالمندان میاندرود برگزار شد

اولین همایش بهداشت و تغذیه سالمندان تحت پوشش کمیته امداد میاندرود روز یکشنبه توسط این نهاد برگزار شد. به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) میاندرود در این همایش گفت: سالمندان از سرمایه های اصلی جامعه هستند و نسل جوان نیز باید ضمن احترام ، آنها را تکریم کنند. ˈعلی ابراهیمی ˈ […]

اولین همایش بهداشت و تغذیه سالمندان تحت پوشش کمیته امداد میاندرود روز یکشنبه توسط این نهاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) میاندرود در این همایش گفت:

سالمندان از سرمایه های اصلی جامعه هستند و نسل جوان نیز باید ضمن احترام ، آنها را تکریم کنند.

ˈعلی ابراهیمی ˈ افزود: دوره سالمندی تنها به معنای از کار افتادگی و از دست دادن توانمندی نیست بلکه این دوره ویژگی های دارد که می تواند به شکل سالمندی سالم و فعال جلوه گر شود.

81035540-5485931

مدیر کمیته امداد میاندرود با اشاره به اینکه یکهزارو ۴۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد میاندرود هستند گفت: ماهانه ۶۳۰ میلیون ریال مستمری به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

ابراهیمی از ارایه آموزش های مشاوره قبل از ازدواج برای افراد تحت پوشش این نهاد در شهرستان خبر داد و افزود: در مدت شش ماه امسال به ۵۰ نوعروس کمک هزینه تامین جهیزیه برای هر کدام به ارزش ۲۰ میلیون ریال پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه تا کنون تنها پنج نفر از سرپرستان خانوار تحت حمایت وام اشتغال به ارزش ۶۵۰ میلیون ریال دریافت کردند ادامه داد: انتظار داریم با حمایت مسوولان تمام اعتبار تخصیص داده شده در بخش اشتغال را جذب کنیم.

وی همچنین از پرداخت وام کارگشایی به ۱۲۳ نفر از افراد تحت پوشش به ارزش ۹۰۰ میلیون ریال خبر داد .

مدیر کمیته امداد امام خمینی میاندرود با اشاره به مسوولیت نهادها و عموم مردم برای فرهنگ سازی ازدواج به موقع جوانان گفت: باید بسترهای لازم را برای این امر مهم در جامعه فراهم کنیم.

ابراهیمی بر لزوم تلاش امدادگران و مددکاران این نهاد در راستای انعکاس مشکلات این خانواده ها به حامیان و خیران تاکید کرد و افزود: با مشارکت خیران بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

در پایان این مراسم ۱۲۰ سبد غذایی میان سالمندان حاضر در همایش توزیع شد.