۸۰ درصد سالمندان سرطانی درد قابل توجهی را تجربه می کنند

۸۰ درصد سالمندان سرطانی درد قابل توجهی را تجربه می کنند، مدیریت درد در بیماران سالمند در مقایسه با بیماران جوان سخت تر است. فاخته ادیب کارشناس ارشد پرستاری درگفتگو باخبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: شیوع عوامل محیطی تاثیر گذار در بروز سرطان مانند آلودگی هوا و از طرف دیگر روند رو به […]

۸۰ درصد سالمندان سرطانی درد قابل توجهی را تجربه می کنند، مدیریت درد در بیماران سالمند در مقایسه با بیماران جوان سخت تر است.

فاخته ادیب کارشناس ارشد پرستاری درگفتگو باخبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: شیوع عوامل محیطی تاثیر گذار در بروز سرطان مانند آلودگی هوا و از طرف دیگر روند رو به تغییر هرم سنی جمعیتی به سمت سالمندی، دو عامل مهم در افزایش سیر صعودی بروز سرطان در جهان است.

وی گفت: حداقل ۸۰ درصد سالمندان مبتلا به سرطان درد قابل توجهی را تجربه می کنند، مدیریت درد در بیماران سالمند در مقایسه با بیماران جوان سخت تر است.

ادیب تصریح کرد: سالمندان به دلیل ابتلا به بیماری های زمینه ای همزمان و یا بیماری بدخیم، داروهای بیشتری مصرف می کنند و این مسئله بیماران سالمند را جزو گروه های پر خطر ناشی از تداخلات دارویی قرار می دهد.

وی ادامه داد: دردهای سرطانی در سالمندان مستلزم دقت و تلاش تیم درمان است به دلیل تغییرات ناشی از سالمندی فرآیند متابولیسم داروها تحت تاثیر قرار می گیرد.