بیماری‌ها به سراغ این افراد می‌روند

پژوهشگران به تازگی دریافته‌اند که سن بازنشستگی هیچ تاثیری بر امید به زندگی در افراد سالمند ندارد و آنچه باعث به خطر افتادن سلامت فرد می‌شود نحوه و شیوه زندگی افراد است.  به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ براساس جدیدترین پژوهش‌های انجام شده بازنشستگانی که پس از اتمام کار، خود را از فعالیت‌های اجتماعی دور […]

پژوهشگران به تازگی دریافته‌اند که سن بازنشستگی هیچ تاثیری بر امید به زندگی در افراد سالمند ندارد و آنچه باعث به خطر افتادن سلامت فرد می‌شود نحوه و شیوه زندگی افراد است.

 به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ براساس جدیدترین پژوهش‌های انجام شده بازنشستگانی که پس از اتمام کار، خود را از فعالیت‌های اجتماعی دور می‌کنند در معرض ابتلا به انواع بیماری‌ها قرار می‌گیرند.

 گفتنی است سن بازنشستگی تاثیری بر روی بیمار شدن یا نشدن فرد ندارد کما اینکه افرادی که در سنین پاینن‌تر بازنشسته می‌شوند زودتر از اجتماع و فعالیت‌های اجتماعی دور شده افسرده می‌شوند و افرادی که در سنین بالا بازنشسته می‌شوند بیشتر در طول عمر خود در مواجهه با انواع استرس‌ها و تنش‌های کاری قرار گرفته و سلامت قلب آنها تهدید می شود.

 گفتنی است این مطالعه بر روی گروه زیادی از داوطلبان در رده سنی ۹۷ تا ۷۲ سال در بازه زمانی ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۰ صورت گرفته است.

 پژوهشگران به سالمندان توصیه می‌کنند تا علاوه بر داشتن رژیم غذایی سالم، ورزش و دوری از استرس حتما تمرین‌های ذهنی لازم برای جلوگیری از زوال مغز را انجام دهند.