ویرایش دوم کتاب

کتاب/ راهنمای آزمایش تناسب‌اندام سالمندان

ویرایش دوم کتاب «راهنمای آزمایش تناسب‌اندام سالمندان» اثر مکتوبی است که از سوی نشر هیومن کنتیکس به عنوان یک مجموعه آزمون برای ارزیابی آمادگی جسمانی در بزرگسالان ۶۰ سال و بالاتر منتشر شده است.

ویرایش دوم کتاب «راهنمای آزمایش تناسب‌اندام سالمندان» اثر مکتوبی است که از سوی نشر هیومن کنتیکس به عنوان یک مجموعه آزمون برای ارزیابی آمادگی جسمانی در بزرگسالان ۶۰ سال و بالاتر منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، آزمایش‌های ارایه شده در این کتاب به پزشکان و متخصصان توانبخشی و تناسب‌اندام در شناسایی نقاط ضعفی کمک می‌کند که این نقاط ضعف باعث ایجاد مشکلات حرکتی، تاخیر در انجام برنامه‌های ورزشی، بهبود تناسب‌اندام عملکردی و همچنین جلوگیری از ارزیابی پیشرفت روند حرکتی سالمندان می‌شود. کتاب «راهنمای آزمایش تناسب‌اندام سالمندان» روشی ساده و مقرون به صرفه برای ارزیابی ویژگی‌های فیزیکی است که افراد مسن به منظور انجام فعالیت‌های روزانه به استفاده از آن نیاز دارند. این اثر مکتوب ورزشی هفت آزمون مقاومت بالای بدن، استقامت هوازی، میزان انعطاف‌پذیری بدن، چابکی و تعادل را پوشش می‌دهد. این آزمون‌ها را می‌توان با استفاده از کمترین فضا تجهیزات فنی انجام داد. 

این کتاب شامل دستورالعمل‌هایی برای آماده‌سازی و تجویز آزمون و تفسیر و استفاده از نتایج آن‌ها محسوب می‌شود. مخاطبان این کتاب که آزمون‌ها را انجام می‌دهند، قادر خواهند بود به برنامه‌های تناسب‌اندام و همچنین انجام فعالیت‌های ورزشی برای بهبود نمرات عملکردی تناسب‌اندام دست پیدا کنید. 

ویژگی ویرایش دوم کتاب «راهنمای آزمایش تناسب اندام سالمندان» ارایه ابزارهای جدید برای کمک به تسهیل آزمایش تناسب‌اندام سالمندان است. این ابزارها شامل اطلاعات گسترش یافته برای انجام آزمون‌های تناسب اندام افراد مسن می‌شود و در نتیجه باعث محدود کردن بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان، چاقی، آلزایمر، دیابت، سکته مغزی، نارسایی مزمن کلیه، انسدادی مزمن ریوی، آرتروز استخوان و نابینایی خواهند شد. 

این کتاب راهنما با یک لوح فشرده(دی وی دی) که شامل نمایش بصری از آزمون‌هاست، ارایه شده است. 

بر اساس مطالب این کتاب، «حفظ قدرت، استقامت، انعطاف‌پذیری، چابکی و تعادل برای سالمندان بسیار مهم است، به ویژه این‌که بدانند آیا در جریان ادامه زندگی‌شان مثلا در حال بازی گلف، دو ماراتن یا حتی انجام کارهای روزانه مانند بالا رفتن از پله‌ها و بیرون آمدن از یک صندلی بدون کمک، می توانند مستقل باشند یا نه.» 

کتاب راهنمای آزمایش تناسب‌اندام سالمندان همچنین دارای نرم‌افزار همراه برای ضبط و گزارش داده‌های آزمون است. این نرم‌افزار به طور جداگانه یا در یک بسته همراه با کتاب راهنمای کاربر فروخته می‌شود. 

«آزمون تناسب‌اندام در سال‌های آتی»،« آزمون تناسب اندام و تاریخ عضویت»، «اعتبار آزمون»، «قابلیت اطمینان»، «درصد هنجارها و معیارها با اشاره به استانداردهای عملکرد»،« تست مدیریت»،«.نمایش نتایج» و «توصیه‌های ورزشی برای افراد مسن» عناوین فصل‌های مختلف این کتاب را تشکیل می‌دهند. 

این کتاب می‌تواند منبع مناسبی برای مربیان تربیت بدنی مشغول به کار با افراد مسن در تنظیمات تناسب‌اندام از جمله مراکز تندرستی سالمندان و خوابگاه‌های بازنشستگان، دانشجویان و محققان برنامه‌های تناسب‌اندام و ورزش برای افراد مسن باشد. 

«روبرتا ئی. ریکیلی» یکی از مولفان این اثر دارای مدرک دکیرا و استاد بازنشسته حرکت‌شناسی و رییس دانشکده بهداشت و توسعه انسانی در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در فولرتون است. وی همچنین از مؤسسان برنامه سلامتی طول عمر در فولرتون به شمار می‌آید. او در دو دهه گذشته به طور گسترده‌ای در حوزه ارزیابی عملکرد فیزیکی با تمرکز ویژه بر تناسب‌اندام سالمندان فعالیت کرده و علاوه بر نگارش مقالات متعدد علمی، تاکنون بیش از ۱۰۰ سخنرانی در کنفرانس‌ها و کارگاه‌های آموزشی آمریکا، کانادا، آلمان، فرانسه، فنلاند، اسکاتلند، برزیل، چین، کره و ژاپن انجام داده است. 

«سی. جسی جونز» دیگر مولف این کتاب داری مدرک دکتری و استاد دانشگاه و رییس بخش علوم سلامت در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در فولرتون است. وی مدیر فیبرومیالژیا (نوعی بیماری که عضلات را درگیر می‌کند و همراه با در و تغییر در خلق و خوی بیمار است)، مدیر مرکز مدیریت درد در فولرتون و از موسسان «مرکز پیری موفق» است.