فرارسیدن روز جهانی سالمندان

هرمزگان / پیام مدیرکل بهزیستی هرمزگان به مناسبت روز جهانی سالمندان

سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان در پیامی فرارسیدن روز جهانی سالمندان را تبریک گفت.

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان در پیامی فرارسیدن روز جهانی سالمندان را تبریک گفت.

متن پیام سامیه جهانشاهی به شرح ذیل است :

اول اکتبر مصادف با نهم مهرماه، روز جهانی بزرگداشت تکریم و منزلت سالمند، عنوان شده است. هدف از نامگذاری این روز به نام سالمندان، بالا بردن آگاهی عمومی جامعه از وضعیت افراد سالمند و حمایت از آنها در تمام مراحل سالمندی است.

روز جهانی سالمندان، روز ارج نهادن به گنجینه های ارزشمندی است که به حق معماران جامعه امروز بوده و پویایی و حرکت اجتماعی است محصول تلاش، همت و توانمندی دیروز این عزیزان است.

این روز فرصت مغتنمی است تا ضمن گرامیداشت مقام و جایگاه ارزشمند این بزرگواران، با عزمی راسخ و با همراهی و مساعدت کلیه دستگاه‌های مرتبط و همچنین آحاد جامعه ، همت، تلاش و برنامه‌ریزی‌های لازم را در مسیر آگاه‌سازی جامعه و خانواده‌ها نسبت به مسائل سالمندان، ارتقاء کیفیت زندگی آنان، اجرای برنامه‌های توان‌بخشی، آموزشی ، فرهنگی ، ورزشی و تفریحی بر اساس شاخص‌های زندگی سالم برای سالمندان بکار ببندیم و در سایه این همکاری و هم‌افزایی دوره سالمندی مطلوب و با کیفیت تری برای سالمندان عزیز رقم بزنیم تا جامعه از نتایج پربار حضورِ سالمندان ارجمند و مشارکت آنان در عرصه های مختلف منتفع شود.

اینجانب روز جهانی سالمند و آغاز هفته گرامیداشت سالمندان با شعار “تحقق وعده های اعلان جهانی حقوق سالمندان ” را به افراد سالمند ، مددکاران و همکاران گرانقدر تبریک عرض نموده و موفقیت ، بهروزی و سعادت همه این عزیزان را از خداوند قادر متعال خواستارم.

سامیه جهانشاهی

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان