وضعیت نقشه کرونایی شیراز نگران‌کننده است

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، سیدوحید حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: براساس آخرین اعلام رنگ‌بندی نقشه کرونا در فارس، شهرستان نی‌ریز به رنگ قرمز و شهرستان اوز نیز به رنگ نارنجی درآمده است. وی ادامه داد: وضعیت ۲۵ شهرستان استان شامل استهبان، اقلید، آباده، بیضا، پاسارگاد، بوانات، جهرم، خرامه، خرم […]

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور،

سیدوحید حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: براساس آخرین اعلام رنگ‌بندی نقشه کرونا در فارس، شهرستان نی‌ریز به رنگ قرمز و شهرستان اوز نیز به رنگ نارنجی درآمده است.

وی ادامه داد: وضعیت ۲۵ شهرستان استان شامل استهبان، اقلید، آباده، بیضا، پاسارگاد، بوانات، جهرم، خرامه، خرم بید، خفر، خنج، رستم، زرقان، زرین‌دشت، سپیدان، سرچهان، سروستان، قیر و کارزین، فیروزآباد، فسا، کوه چنار، گراش، لارستان، لامرد و جویم زرد است و دیگر شهرستان‌های استان نیز در وضعیت آبی قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بازگشت رنگ قرمز به نقشه کرونا در استان، گویای اهمیت توجه بیش از پیش به موازین بهداشتی و رعایت جدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم بوده و نیاز است در این زمینه هوشیارانه عمل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای، سالمندان و مادران باردار در خواست می‌کنم تا در شرایط کنونی که نقشه کرونا در حال تغییر به سوی وضعیت نگران‌کننده‌تری نسبت به هفته‌های گذشته است، بیش از دیگران نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا ویروس پایبند باشند.

حسینی با بیان اینکه کاهش آمارهای کرونا طی ماه‌های گذشته و ثبات نسبی این بیماری در سطح استان، کاهش حساسیت عمومی نسبت به این بیماری را در پی داشته است، تصریح کرد: با توجه به افزایش ترددها و تجمع‌ها طی هفته‌های گذشته و تغییر به وجود آمده در وضعیت رنگ‌بندی کرونا در استان، نیاز است بار دیگر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با شیوع بیماری کووید _۱۹ را با جدیت دنبال کنیم تا دچار شرایط بحرانی و افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس نشویم.