معاون امور مجلس وزارت تعاون

سالمندان ۱۰ برابر دیگران نیازمند خدمات درمانی هستند

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افراد بالای ۶۵ سال، ۱۰ برابر دیگران نیازمند انواع خدمات درمانی هستند و باید علاوه بر بیمه‌ پایه و تکمیلی، با ظرفیت‌سازی برای ایجاد بیمه طلایی و پوشش همه خدمات درمانی بازنشستگان، به نقطه مطلوب وزارت رفاه برسیم.

ضرغام صادقی در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری افزود: این وزارتخانه و همه سازمان‌های تابعه آن به دنبال افزایش سرمایه‌های مولد و غیرمولد برای ظرفیت‌سازی برای همه شرکای اجتماعی است.

صادقی با اشاره به خدمات و برنامه‌های صندوق بازنشستگی کشوری در سه‌ماهه اخیر به‌ویژه در زمینه پیگیری مطالبات و معوقات موجود، گفت: پرداخت کسورات بازنشستگان کشوری در کمترین زمان پس از حضور مدیرعامل جدید این صندوق از جمله پیگیری‌های جدی در حوزه مطالبات بازنشستگان بوده است.

وی با اشاره به رایزنی‌ها و پیگیری‌های صورت‌ گرفته از سوی صندوق بازنشستگی کشوری در بودجه ۱۴۰۲ ابراز امیدواری کرد: با تلاش‌ها و رایزنی‌هایی که در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون‌های مربوطه انجام‌ شده، ظرفیت خوبی در بودجه سال آینده برای پرداخت معوقات و رفع دغدغه‌های مختلف بازنشستگان ایجاد شود.

صادقی به پرداخت ۷۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار ردیف بودجه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مقایسه با سایر وزارتخانه‌ها شاهد بیشترین رشد بوده است.

معاون امور حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین افزود: تقویت جایگاه بودجه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری و سایر سازمان‌های ‌تابعه از اهداف ما در بودجه سال ۱۴۰۲ بود.

وی با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شرکای اجتماعی مختلفی را زیرپوشش دارد، گفت: یکی از شرکای اجتماعی ما بازنشستگان و پیشکسوتان هستند که سال‌ها خدمات مختلفی را به جامعه ارائه دادند تا نسل جدید به شکوفایی برسد و ما مدیون خدمات همه آن‌ها هستیم.

وی تأکید کرد: باید از ظرفیت بازنشستگان کشور که در کنار علم از تجربه بالایی برخوردارند استفاده شود؛ امروز نقش تجربه بالاتر از نقش علم است و باید به آن توجه کنیم و این نقش تقویت شود.

معاون امور حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: حفظ شأن و منزلت بازنشستگان به عنوان پیشگامان، اساتید و پیشکسوتان جامعه ما قطعاً به حرف نیست و باید ظرفیت‌های خوبی را برای حفظ منزلت این عزیزان ایجاد کنیم.

نعمت الله ترکی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری نیز گفت: برنامه صندوق بازنشستگی ایجاد مراکز فرهنگی، اجتماعی و ورزشی برای بازنشستگان در تمام استان‌ها است.

چهارمین جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری با حضور ۴۷۷ بازنشسته ورزشکار زن و مرد در هشت رشته کشوری از ۳۱ استان کشور به میزبانی شهر شیراز برگزار شد.

تیم استان‌ کرمان با کسب بیشترین مدال، عنوان نخست این رقابت‌ها و کاپ قهرمانی را از آن خود کرد.

استان‌های آذربایجان غربی و فارس نیز که موفق به کسب بیشترین مدال پس از تیم کرمان شدند، به ترتیب در جایگاه های دوم و سوم قرار گرفتند.

در این آیین، مدال و حکم قهرمانی به نفرات اول تا سوم رشته‌های ورزشی انفرادی شامل شطرنج، دارت، تنیس روی میز و تیراندازی با تفنگ بادی در دو گروه آقایان و خانم‌ها اهدا شد.

همچنین تیم‌های اول تا سوم رقابت‌های تیمی در رشته‌های ورزشی فوتبال دستی، طناب‌کشی، داژبال و پتانک مدال‌های اول تا سوم و احکام قهرمانی خود را دریافت کردند.