معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ملایر

همدان / لزوم استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای اجرای سند ملی سالمندان و جوانی جمعیت

«فارسی» گفت: تمامی ظرفیت‌های شهرستان ملایر باید برای اجرای سند ملی سالمندان، جوانی جمعیت و غربالگری و پیشگیری از بیماری‌های سرطان استفاده شود.

«حسین فارسی» معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر امروز (پنج‌شنبه) در کارگروه بهداشت و درمان شهرستان ملایر اظهار داشت: همه ادارات و نهادهای شهرستان موظف به همکاری با مرکز بهداشت برای اجرای طرح‌های ملی همچون سند ملی سالمندان، جوانی جمعیت و پیشگیری از سرطان هستند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی و نهادها باید در اسرع وقت برنامه‌های پیشنهادی خود را برای سالمندان در راستای سند ملی سالمندان ارائه دهند. سالمندان بالای ۶۰ سال می‌توانند برای غربالگری و بهره‌مندی از سبد حمایتی به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

فارسی خاطرنشان کرد: پیشرفت و رشد تکنولوژی، گسترش مراقبت‌های بهداشتی اولیه، پیدایش تکنولوژی‌های جدید برای پیشگیری و تشخیص درمان و اجرای موفقیت آمیز برنامه تنظبم از جمله عوامل در افزایش امید به زندگی در ایران است.

وی بیان داشت: از تمامی ظرفیت‌های شهرستان باید برای اجرای سند ملی سالمندان، جوانی جمعیت و غربالگری و پیشگیری از بیماری‌های سرطان استفاده شود.

معاون سیاسی فرماندار ملایر تصریح کرد: تمامی بسترهای لازم به ویژه مرکز غربالگری بیمارستان مهر و مراکز خدمات جامع سلامت برای غربالگری بیماری‌های سرطان در ملایر مهیا است.

وی متذکر شد: شهرداری ملایر همکاری لازم را در تعیین چند نقطه در سطه شهر برای انجام برنامه‌های اطلاع‌رسانی مرکز بهداشت در طرح ملی جوانی جمعیت داشته باشد.