برخوار| جلسه شورای سالمندان در فرمانداری شهرستان برخوار برگزار شد

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان برخوار، در این جلسه در خصوص برنامه نظام مراقبت سالمندان پر خطر، مشارکت سازمان‌های دولتی و خصوصی و خیریه‌ها در ایجاد بستر مناسب جهت نیازهای بهداشتی، درمانی، توانبخشی و همچنین رفع نواقص شهری جهت تردد سالمندان بحث و تبادل نظر صورت […]

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور،

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان برخوار، در این جلسه در خصوص برنامه نظام مراقبت سالمندان پر خطر، مشارکت سازمان‌های دولتی و خصوصی و خیریه‌ها در ایجاد بستر مناسب جهت نیازهای بهداشتی، درمانی، توانبخشی و همچنین رفع نواقص شهری جهت تردد سالمندان بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

فرماندار برخوار با اشاره به روند رشد جامعه سالمندی در کشور از تمامی دستگاه‌های ذیربط خواست در جهت رضایتمندی سالمندان  و بهبود کیفیت و رفع نیازهای روحی، جسمی، معیشتی و اجتماعی این قشر برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

 وی در ادامه از رسانه‌های شهرستان خواست برای اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی و بالا بردن آگاهی مردم نسبت به سالمندان اهتمام لازم را داشته باشند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان برخوار نیز با اشاره به اینکه باید زیرساخت‌های لازم برای بهبود وضعیت سالمندان ایجاد و زمینه برای ورود افراد به دوره سالمندی فراهم شود، اذعان داشت: بهبود وضعیت سالمندان نیازمند همیاری و مشارکت تمامی دستگاه‌هاست و نمی توان بدون برنامه ریزی و داشتن چشم انداز به سلامت وارد این دوران شد و آن را به خوبی سپری کرد.

 وی با اشاره به اهمیت مشارکت بخش خصوصی در حوزه سالمندان نقش خیرین در ارتقای زیرساخت‌های لازم را مهم ارزیابی کرد و از تمامی دستگاه‌های مردم نهاد خواست نقش پررنگ‌تری در حوزه سالمندان و مسائل مرتبط با آن داشته باشند.

مرادی در ادامه افزود: آموزش در حوزه سالمندی را باید پیش از ورود افراد به این دوران آغاز کرد که این امر مستلزم توجه جدی کارشناسان به حمایت و ارتقای سلامت افراد دارد.

جلسه شورای سالمندان در فرمانداری شهرستان برخوار برگزار شد

جلسه شورای سالمندان در فرمانداری شهرستان برخوار برگزار شد