معاون وزارت بهداشت خبر داد

افزوده شدن ۲۰ میلیون سالمند به جمعیت سالمندان کشور

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا ۲۰ سال آینده ۲۰ میلیون سالمند به جمعیت سالمندان کشور اضافه می‌شود.

عباس عبادی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت با بیان این‌که پرستاری یک علم تخصصی و اختصاصی مربوط به خودش است که بر پایه این علم مسیر مراقبتی بیمار را انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: باید جنبه دانشی و علمی پرستاری به شکل قابل لمس در بالین بیمار مورد توجه قرار گیرد تا بتوان از این دانش بومی در راستای خدمات‌رسانی به بیماران به شکل مناسبی استفاده کرد و در این مسیر دانشکده‌های پرستاری و مامایی نقش موثری را ایفا می‌کنند.

وی با بیان این‌که تمامی خدمات پرستاران بر پایه علمی و مدیریت مراقبت از بیمار انجام می‌شود تصریح کرد: تقویت ارتباط کلامی و روحی با بیماران در کنار ارائه خدمات حرفه‌ای همراه با دانش فنی و به روز بودن از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه شود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: بر این‌که حوزه سلامت باید با رویکرد و نگاه تیمی فعالیت نماید گفت: کار تیمی به‌دنبال هم‌افزایی است و اگر نقص و عیبی در کار ایجاد شود، سایر اعضا باید در رفع آن تلاش کنند.

عباس عبادی با بیان این‌که کاهش رشد جمعیت تا ۲۰ سال آینده کشورمان را با مشکلات بیماری‌های مزمن روبرو خواهد کرد، اظهار کرد: در این مدت بیش از ۲۰ میلیون سالمند به جمعیت سالمندان افزوده می‌شود.