راه اندازی بنیاد فرزانگان ویژه سالمندان سراسر کشور

رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان درسازمان بهزیستی گفت: بنیاد فرزانگان باهدف ساماندهی وضعیت فرهنگی و اجتماعی سالمندان در سراسر کشور راه اندازی می شود. حسین نحوی نژادˈبه مناسبت فرا رسیدن روز جهانی سالمندان(۱۰ مهرماه) افزود: بنیادفرزانگان در حقیقت، یک پایگاه دائمی برای استقرار سالمندان و ارتقای میزان بهره وری این قشر از اوقات فراغت است. […]

رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان درسازمان بهزیستی گفت: بنیاد فرزانگان باهدف ساماندهی وضعیت فرهنگی و اجتماعی سالمندان در سراسر کشور راه اندازی می شود.

حسین نحوی نژادˈبه مناسبت فرا رسیدن روز جهانی سالمندان(۱۰ مهرماه) افزود: بنیادفرزانگان در حقیقت، یک پایگاه دائمی برای استقرار سالمندان و ارتقای میزان بهره وری این قشر از اوقات فراغت است.

وی گفت: این بنیاد قرار است با همکاری سازمان بهزیستی، استانداری ها و کمیته امداد امام(ره) تشکیل شودتا بتوانیم یک مکان فرهنگی و ورزشی را برای استفاده هر چه بیشتر سالمندان از امکانات رفاهی فراهم کنیم.

نحوی نژاد با بیان اینکه مدیریت این بنیاد فرزانگان به شکل مردمی تعبیه شده است، افزود: تاسیس چنین مراکزی در سطح شهرستان و استان های کشور باعث می شود تا دستگاه هایی اجرای در یک راستا و همگام با یکدیگر، فعالیتهای خودرا برای پیشرفت وضعیت سالمندان در کشور انجام دهند.

به گفته این مسوول در سازمان بهزیستی کشور،طرح پایش سلامت سالمندان از دیگر اقداماتی است که در بنیاد فرزانگان انجام خواهد شد.

نحوی نژاد با اشاره به جمعیت شش میلیون نفری سالمندان در کشور، گفت: تلاش می کنیم تا همانند جامعه معلولان که از قوانین و مقررات خاصی برخوردار هستند، قوانین جامع حمایتی نیز برای سالمندان تصویب شود.

دهم مهر ماه، برابر با اول اکتبر، روز جهانی سالمندان نامگذاری شده است.