همایش سلامت ویژه سالمندان در روستای سفتجان فریدن برگزار شد

پرسنل مرکز بهداشت روستای سفتجان و شورای این روستا همزمان با روز ملی روستا همایش سلامت را با محوریت سالمندان روز گذشته در کانون شهید علیدادی سفتجان برگزار کردند.

پرسنل مرکز بهداشت روستای سفتجان یکی از شهرستانهای استان اصفهان و شورای این روستا همزمان با روز ملی روستا همایش سلامت را  در کانون شهید علیدادی برگزار کردند.

این برنامه با حضور عبدالله صانعی بخشدار مرکزی، کارشناسان تغذیه و پزشکان و برخی از مسوولان شهرستانی برگزار شد.

سالمندان گنجینه های تجربه و نمونه های همت و تلاش برای جوانان هستند

صانعی بخشدار بخش مرکزی شهرستان فریدن یکی از شهرستانهای استان اصفهان در این همایش ابتدا با تسلیت فاجعه منا که هموطنان را به سوگ نشانده است، گفت: آرزو داریم خون بهای قربانیان منا، فروپاشی حکومت پادشاهی آل سعود باشد.

392701

وی با اشاره به روز روستا و تبریک این روز به بیان استعدادهای بالقوه و ظرفیت های درونی روستا پرداخت و بیان کرد: روستائیان پشتوانه اصلی تولید، حیات و ارزشهای معنوی و غیرتمندی هستند که باعث پویای اقتصاد و پیشرفت یک جامعه می شوند.

بخشدار مرکزی فریدن یکی از شهرستانهای استان اصفهان برگزاری همایش برای سالمندان را بسیار مهم توصیف کرد و اعلام کرد: سالمندان گنجینه های تجربه و نمونه های همت و تلاش برای جوانان هستند.

392702

این مسوول در ادامه تغذیه سالم را یکی از ضروریات برای سلامتی سالمندان دانست و  عنوان کرد: با تغذیه سالم می توان از دست هزینه های که در راه درمان خرج می شود، رها شد.

وی در ادامه با توضیح در خصوص نقش جهانی تغذیه و سطح پیش بینی برای استان و شهرستان، اعلام کرد: برای تعیین بهره مندی کیفی و کمی تغذیه سالم و علمی نیاز به مطالعه جامع جامعه هدف در شهرستان بوده که بتوان بر اساس آن کارهای تحلیلی و علمی برنامه های راهبردی و کارشناسی تغذیه برای خانواده ها و افراد تعیین گردد.

392704

صانعی با هشدار به افزایش روز افزون هزینه های خالص درمان به نسبت هزینه های مواد ضروری و ریز مغزی سبد غذایی، اعلام کرد: تغذیه یکی از ارکان مهم در سلامتی می باشد و باید مسئله ارتقاء دانش- نگرش و تغییر رفتار موجود را در شهرستان داشته باشیم.

392705

در این همایش مطالب آموزشی نیز در خصوص سلامتی توسط کارشناسان و پزشکان برای حاضراین بیان شد و همچنین در حاشیه این همایش تست قند خون نیز انجام گرفت.