افسردگی در سالمندان جامعه شایع است

جامعه باید توجه بیشتری به قشر سالمند نشان دهد و به جای نصیحت در خصوص احترام به این افراد در جهت فراهم نمودن امکانات رفاهی و اجتماعی آنها گام بردارد. [divider] دکتر جمشید فروغان فلوشیب روانپزشکی سالمندان درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه تعداد آسایشگاه ها و تخت سالمندان […]

جامعه باید توجه بیشتری به قشر سالمند نشان دهد و به جای نصیحت در خصوص احترام به این افراد در جهت فراهم نمودن امکانات رفاهی و اجتماعی آنها گام بردارد.

[divider]

دکتر جمشید فروغان فلوشیب روانپزشکی سالمندان درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه تعداد آسایشگاه ها و تخت سالمندان به نسبت جمعیت آنها بسیار کمتر از سطوح استاندارد است گفت: سالمندان جزیی از جامعه هستند و نباید بدون توجه به نیازهای آنها برنامه ریزی برای ایام فراغتشان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اغلب سالمندان با احساس بی ارزش بودن و ناتوانی مواجه هستند اذعان داشت: جامعه باید به سالمندان توجه بیشتری نشان دهد تا افسردگی ناشی از بی توجهی و عدم برآورده شدن نیازهای آن ها از بین برود.

وی مناسب سازی فضای شهری و در نظر گرفتن تسهیلاتی مانند سفرهای زیارتی، سیاحتی و استفاده از مراکز فرهنگی و هنری را از جمله عواملی دانست که در ارتقاء روحیه سالمندان مناسب است.

دانشیار دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی خاطر نشان ساخت: سالمندان باید خود را جدی بگیرند زیرا عضوی از جامعه بوده و ذی حق هستند که از امکانات در خور و شایسته ای مناسب با سن و سال خود استفاده کنند./ع۲