۴۲ هزار سالمند درخراسان شمالی از خدمات کمیته امداد بهره مند هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: ۴۲ هزار سالمند در این استان از خدمات مختلف این نهاد حمایتی بهره مند هستند.

عباس اهرابی اصیلی، با اشاره به اینکه سالمندان در زمان سالمندی به دلیل ناتوانی دچار مشکلاتی می شوند، افزود: کمیته امداد خراسان شمالی در راستای تکریم این افراد و کاهش وابستگی آنها به سایرین، خدمات مختلفی را ارائه می دهد.

وی گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی با تحت پوشش قرار دادن افزون بر ۴۲ هزار سالمند خدمات مختلفی اعم از پرداخت مستمری، درمانی و اعزام به اردوهای زیارتی را به آنها ارائه می دهد.

وی اظهار داشت: حمایت های درمانی این نهاد از سالمندان در قالب پرداخت هزینه های درمان، جراحی، پرداخت کمک هزینه پرستاری و … صورت می گیرد.

اهرابی با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال برای مددجویان یکی از اهداف اصلی کمیته امداد است، افزود: این نهاد همچنین به فرزندان افراد سالمند تحت حمایت نیز در راستای ایجاد اشتغال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت می کند.

وی اظهار داشت: بیشتر سالمندان به علت فوت همسر تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی قرار دارند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در خاتمه توجه به رفع مشکلات سالمندان در حوزه های مختلف را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش خبرنگار مهر، در استان ۹۱۸ هزار نفری خراسان شمالی ۱۲۰ هزار نفر از خدمات کمیته امداد بهره مند می شوند که از این تعداد ۸۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد بوده و به صورت مستقیم از خدمات این نهاد استفاده می کنند و ۴۰ هزار نفر نیز از اقشار آسیب پذیر بوده و به صورت موردی از کمک های کمیته امداد بهره مند می شوند.