سالمندان، بزرگترین سرمایه های اجتماعی کشور هستند

سید عباس دانایی سالمندان را به عنوان بزرگترین سرمایه های اجتماعی کشور دانست و بر فراهم نمودن فضایی توام با امید بیشتر و شادی اجتماعی برای آنان تاکید نمود.

 دانایی در ادامه سالمندان را قشری با تجربه با همراه کوله باری گرانبها از موقعیت های مختلف در حوزه های اجتماعی و فرهنگی و…بشمرد و گفت: هدف از تشکیل شورا فراهم نمودن بستر حضور و فعالیت آنان و استفاده از تجارب سالمندان در سطح جامعه است.
وی با اشاره به روز ۹ مهرماه روز جهانی سالمند برنامه تکریم و تجلیل از سالمندان و بازنشستگان را  به عنوان بخشی از تجلیل از زحمات آنان دانست و خواستار برنامه ریزی در طول سال در برگزاری اردوها،همایش ها ،برنامه های آموزشی و… برای سالمندان شد.
فرماندار سمنان با اشاره به وجود امکانات و فضاهای تفریحی و آموزشی در سطح شهر بر فراهم نمودن بستری در خصوص ارائه خدمات بیشتر به این قشر شریف  درجامعه تاکید نمود.
رم الدین، رییس اداره بهزیستی شهرستان سمنان نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از تعداد سالمند در شهرستان سمنان گفت بر اساس آخرین سرشماری در سال ۹۰ ،۵/۵ درصد از جمعیت شهرستان را سالمندان تشکیل می‌دهند که نیازمند اهتمام مسئولان در فراهم نمودن بستر لازم جهت استفاده از خدمات بیشتر آنان در جامعه است.