طرح جمع آوری اطلاعات دهان و دندان سالمندان

با همکاری مرکز تحقیقات سلامت سالمندان دانشگاه علوم پزشکی تهران، برای اولین بار در سطح کشور، طرح جمع‌آوری اطلاعات دهان و دندان سالمندان در آسایشگاه خیریه کهریزک به اجراء در آمد.

به گزارش روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک؛ با حضور دانشجویان بهداشت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی ارتش در آسایشگاه کهریزک طرح جمع آوری اطلاعات دهان و دندان سالمندان به اجراء در آمد.

دکتر شروان شعاعی مسئول فنی واحد سلامت دهان و دندان آسایشگاه کهریزک در این زمینه اظهار داشت: دانشجویان دندانپزشکی و بهداشت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی ارتش در مقاطع مختلف، جهت معاینه مددجویان و آموزش، در این مجموعه حضور یافته اند که همواره می توانند، پشتوانه مناسبی برای ارتقاء سلامت ساکنین آسایشگاه خیریه کهریزک باشند.

وی افزود: در این دوره برآنیم تا با استفاده از توانمندی های این دانشجویان، به اهداف از پیش تعیین شده که همانا ارتقاء سلامت دهان ودندان است دست یابیم، ضمن آنکه آنها می توانند در مدت همکاری با واحد سلامت دهان و دندان آسایشگاه به تجربیات خود در زمینه پیشگیری ، درمان و توانبخشی سالمندان و معلولین بیافزایند.

شعاعی هدف از برنامه ریزی ارتقاء سلامت دهان را اینگونه عنوان کرد: هدف اصلی از اجراء این طرح ارزیابی وضعیت سلامت دهان مددجویان بوده، ضمن آنکه با همکاری مرکز تحقیقات سلامت سالمندان، طرح جمع آوری اطلاعات سلامت دهان سالمندان به اجراء گذارده می‌شود.

مسئول فنی واحد سلامت دهان و دندان آسایشگاه کهریزک خاطرنشان کرد: این طرح که برای اولین بار در سطح کشور اجراء خواهد شد حاوی نکات کلیدی و مهمی است که در سنجش وضعیت و در نهایت ارتقاء سطح سلامت دهان سالمندان تأثیرات مطلوبی به جای خواهد گذاشت.

شعاعی اظهار امیدواری کرد با حضور پررنگ تردندانپزشکان و کارشناسان بهداشتی در مجموعه ، بتوان اقدامات موثر و چشمگیرتری را در آینده نزدیک برای ساکنین آسایشگاه کهریزک به انجام رساند.

گفتنی است: واحد سلامت دهان و دندان آسایشگاه با حضور دندانپزشکان عمومی و متخصص و کارشناسان بهداشتی که جملگی به صورت افتخاری در این مجموعه حضور می‌یابند، فعالیت می کند که نقش مهم و تأثیرگذاری در زندگی بخشی به سالمندان‌، معلولین و بیماران مبتلا به ام اس ساکن در آسایشگاه خیریه کهریزک ایفاء می نماید.