ارائه خدمات ورزشی رایگان به سالمندان با کارت منزلت

محمد رضایی رئیس سازمان ورزش شهرداری گفت: در حال حاضر با کارت‌های منزلت به سالمندان خدمات ورزشی رایگان ارائه می‌شود و در این زمینه مشکل خاصی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، محمد رضایی در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد با بیان این مطلب تصریح کرد: در هفته ۲ سانس مراکز ورزشی شهرداری تهران به سالمندان اختصاص داده‌شده و این قشر می‌توانند با ارائه کارت منزلت خود، به‌ صورت رایگان از خدمات ورزشی بهره‌مند شوند.
وی افزود: تاکنون ۳۵۰ هزار سالمند از خدمات ورزشی شهرداری بهره‌مند شده و توانسته‌اند با مراجعه به مراکز این نهاد خدمات دریافت کنند.
رئیس سازمان ورزش شهرداری با ارائه آماری از تعداد مراکز ورزشی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: شهرداری تهران در حال حاضر ۳۱۰ مجموعه ورزشی در سراسر شهر دارد ضمن این که ۶۷ مجموعه آبی نیز توسط این نهاد در شهر ساخته‌ شده است.
وی ادامه داد: ۴ مجموعه ورزشی ویژه قشر معلول را نیز ساخته‌ایم و در کنار آن ۲ مجموعه سوارکاری نیز ساخته‌ شده است.
رضایی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته‌ شده برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی در شهر تهران اظهار کرد: بر اساس برنامه پنج‌ ساله دوم شهرداری، سالانه ۱۲ درصد به زیرساخت‌های ورزشی شهر تهران اضافه خواهد شد و در نظر داریم این میزان تا پایان سال ۹۷ به ۵۰ درصد برسد.
وی از بازپیرایی دستگاه‌های ورزشی موجود در بوستان‌های سراسر شهر تهران خبر داد و اذعان کرد: مقرر شده در آینده نزدیک دستگاه‌های ورزشی تمام بوستان‌های شهر بازپیرایی شده و تابلوهای راهنما نیز برای آن‌ها نصب شود.
رئیس سازمان ورزش شهرداری با تأکید بر این که شهرداری هیچ‌گاه برای کمک مستقیم به تیم‌های بزرگ فوتبال و ورود به ورزش قهرمانی اقدام نکرده است، گفت: بر اساس مصوبات شورای اسلامی شهر تهران سازمان ورزش شهرداری مجاز نیست به ورزش قهرمانی ورود پیدا کند و ما تنها می‌توانیم در ورزش همگانی فعالیت داشته باشیم.
وی در خصوص نحوه فعالیت مجموعه‌های ورزشی تحت پوشش شهرداری تهران بیان کرد: پیش‌ از این تعدادی از مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران به برخی پیمانکاران واگذار شده بود و اکنون بر اساس یک مصوبه، مقرر شده بار دیگر اداره این مجموعه‌ها بر عهده سازمان ورزش شهرداری باشد.
رضایی در پاسخ به این سؤال که در حال حاضر بودجه سازمان ورزش شهرداری چه میزان است؟، گفت: بودجه جاری سازمان ورزش شهرداری ۳۰ میلیارد تومان بوده و ۱۵ میلیارد تومان نیز برای تأمین و نگهداری ۱۴۷ مجموعه ورزشی شهرداری در اختیار داریم.