سوئیت‌های ویژه زوج‌های سالمند در سقز احداث می‌شود

مدیر عامل سرای سالمندان مهر شهرستان سقز گفت: برای ارتقای مرکز و رفاه حال سالمندان چند سوئیت ۲ نفره برای زوج‌های سالمند در حال احداث است.

مدیر عامل سرای سالمندان مهر شهرستان سقز گفت: برای ارتقای مرکز و رفاه حال سالمندان چند سوئیت ۲ نفره برای زوج‌های سالمند در حال احداث است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سقز، محسن بیگلری نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جریان بازدید از سرای سالمندان مهر شهرستان سقز، اظهار داشت: خدمات پرسنل این مرکز در خدمت‌رسانی به سالمندان شایسته تقدیر است.

وی گفت: سالمندان سرمایه‌ها و گنجینه‌های با تجربه هر جامعه‌ای هستند و نگهداری از آنان یکی از واجبات دین اسلام است.

sh514

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم نوع‌دوست و خیر شهرستان سقز همواره در کارهای خیر پیشقدم بوده‌اند خاطر نشان کرد: کمک به مراکزی چون سرای سالمندان هم از کارهای خیر محسوب می‌شود و شهروندان باید به این مهم توجه کنند.

وی، با اشاره به قدمت تاریخی و فرهنگی شهرستان سقز گفت: مردم این شهرستان همواره نشان داده‌اند که در راستای کمک به نیازمندان پیشقدم هستند که این امر مایه افتخار برای همه مردم این شهرستان است.

مدیرعامل سرای سالمندان مهر سقز هم در این بازدید حضور مردم و مسئولان در این مرکز را قوت قلبی برای خدمت بیشتر به هم‌نوعان و امید بخشی به سالمندان برشمرد و اظهار داشت : برای ارتقای مرکز و رفاه حال سالمندان چند سوئیت ۲ نفره برای زوج‌های سالمند در حال احداث است.

sh513

علیرضا سیاه‌بانی، در تشریح اقدامات و نحوه فعالیت این مرکز گفت: مرکز سرای سالمندان مهر شهرستان سقز به صورت هیئت امنایی و با پشتیبانی و کمک خیران اداره می‌شود.

وی هزینه‌های هر ماه این مرکز را بالغ بر ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کرد و افزود:  از این  مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال آن توسط سازمان بهزیستی و بقیه توسط خیران شهرستان پرداخت می‌شود .

مدیر عامل سرای سالمندان مهر سقز تصریح کرد: در حال حاضر۵۲ نفر سالمند زن و مرد در این مرکز نگهداری می‌شوند و از سوی تعداد ۳۰ نفر پرسنل شامل پزشک، پرستار و مراقب بیمار به آنان خدمات رسانی می‌شود.

وی گفت: این مرکز در زمینی به مساحت ۵ هزار متر و با  ۱۵۰ متر زیربنای مفید در بخش های ،اداری،‌ فیزیوتراپی، کاردرمانی، داروخانه احداث شده است.

تصاویر مرتبط با خبر