اولین دوره آموزشی خود مراقبتی ویژه سالمندان اردکان برگزار شد

علیرضا خلیلی مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان اردکان از برگزاری اولین دوره کلاس‌های آموزشی خود مراقبتی ویژه سالمندان تحت پوشش کمیته امداد اردکان همزمان با ایام الله دهه فجر خبر داد.

علیرضا خلیلی مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان اردکان از برگزاری اولین دوره کلاس‌های آموزشی خود مراقبتی ویژه سالمندان تحت پوشش کمیته امداد اردکان همزمان با ایام الله دهه فجر خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین ازیزد “علیرضا خلیلی” با بیان این خبر اظهار داشت: هدف از برگزاری این کلاس های آموزشی بالا بردن سطح آگاهی و معلومات عمومی سالمندان در خصوص دلایل پوکی استخوان و همچنین راه های مبارزه با این بیماری در سنین سالمندی بود.

یکی از کارشناسان تغذیه و بهداشت شهرستان با بیان اینکه پوکی استخوان یکی از بیماری‌های فراگیری می‌باشد که در اکثر قریب به اتفاق افراد سالمند جامعه بروز می نماید، تصریح کرد: این بیماری به وسیله خوردن دارو برطرف نمی‌شود بلکه با خوردن انواع لبنیات گوناگون، سبزیجات و میوه‌های مختلف می‌توان از پیشرفت آن جلوگیری نمود.

مهدیزاده افزود: ورزش کردن به صورت مداوم خصوصا پیاده‌روی، استفاده از نور خورشید به صورت مستقیم و در ساعاتی از روز که شدت نور خورشید زیاد نباشد می تواند تا حدودی از پوکی استخوان جلوگیری نماید.

 وی در پایان با اشاره به این موضوع که نوشیدن روزانه ۶ الی ۸ لیوان آب، علاوه بر اینکه موجب شادابی و طراوت بدن می‌شود باعث جلوگیری از بیماری های مختلفی از قبیل پوکی استخوان، یبوست، سرگیجه، عفونت‌های ادراری و غیرو می‌گردد.