لزوم تدوین بسته مراقبتی با عنوان بیمه سالمندی

دکتر فرید براتی‌سده رئیس شورای ملی سالمندان بر لزوم تدوین بسته مراقبتی با عنوان بیمه سالمندی تاکید کرد.

دکتر فرید براتی‌سده رئیس شورای ملی سالمندان بر لزوم تدوین بسته مراقبتی با عنوان بیمه سالمندی تاکید کرد.
فرید براتی‌سده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در خصوص اولویت‌های شورای ملی سالمندان، اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات در این شورا، توجه به محتوای برنامه ششم توسعه در خصوص توجه به سالمندان است که در برنامه پنجم از آن غفلت شده بود.

وی ادامه داد: شرایط دوران سالمندی یکی از حوزه‌های مغفول در کشور ماست که این موضوع ضرورت تصویب سند ملی سالمندان را بیش از پیش مطرح می‌کند و همکاری دستگاه‌های مختلف در کشور را می‌طلبد.

DSC_0037

رئیس شورای ملی سالمندان تاکید کرد: باید نگاه به سالمندی در کشور تصحیح شود و اینکه آیا سالمندی تهدید است یا فرصت و شرایط سالمندی خوب و مثبت چیست، چراکه با توجه به فرهنگ دینی و ملی ما توجه به سالمندان و حفظ کرامت و احترام آنها ضرورت دارد.

وی افزود: شرایط کشور ما با توجه به نرخ رشد جمعیت به لحاظ افزایش و گسترش سالمندی در آینده مهم است و اینکه چه شرایطی فراهم شود تا از فرصت‌های این دوران بتوان استفاده کرد.

براتی‌سده خاطرنشان کرد: یکی از طرح‌هایی که شرایط  تحقق آن باید فراهم شود بسته مراقبتی ویژه برای سالمندان است که با عنوان بیمه سالمندی مطرح می‌شود و خدمات آن علاوه بر خدمات بیمه‌ای است که سالمندان بر اساس بازنشستگی از یک نهاد یا سازمان از آن بهره‌مند هستند.