سند جامع سالمندان خوزستان بر اساس شرایط منطقه‌ای تهیه شود

معاون سیاسی – اجتماعی استاندار خوزستان گفت: سند جامع سالمندان باید براساس شرایط اقلیمی و آداب و رسوم هر منطقه تهیه شود.

معاون سیاسی – اجتماعی استاندار خوزستان گفت: سند جامع سالمندان باید براساس شرایط اقلیمی و آداب و رسوم هر منطقه تهیه شود.
فرج الله خبیر امروز در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی خوزستان با اشاره به اینکه موضوع سالمندی در زمینه مسائل جسمانی مطرح نیست، اظهار داشت: باید سند جامع سالمندان تهیه و در آن از افراد صاحب نظر در این موضوع استفاده کرد.
 
وی افزود: سند جامع سالمندان باید براساس شرایط اقلیمی و آداب و رسوم هر منطقه تهیه شود تا به عنوان راهبرد اصلی اجرایی شود. معاون اجتماعی  سیاسی استاندار خوزستان گفت: سالمندی یکی از مهم‌ترین مسائل جامعه است و باید افراد مختلف آن را در اولویت قرار دهند همچنین خروجی این جلسات باید اقدامات عملی باشد.
 
وی درباره برگزاری هفته فرهنگی در هر شهرستان در سال ۹۴ عنوان کرد: باید برنامه ریزی‌ها باید به صورت دقیق انجام شود تا موازی کاری صورت نگیرد.
IMG_8537 [1600x1200]
 
خبیر بیان کرد: این هفته باید ظرفیت‌های فرهنگی شهر را به نمایش بگذارد و به نمادی از فعالیت‌های فرهنگی شهر تبدیل شود. وی با تأکید بر تدوین تقویم برگزاری هفته‌های فرهنگی خوزستان اظهار داشت: باید دستورالعمل‌ها و رویدادهای هفته فرهنگی مشخص شود.
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان درباره معضل بیکاری جوانان خوزستانی گفت: دانشگاه شهید چمران اهواز و اداره کل ورزش و جوانان خوزستان تحقیقات مشترکی در این باره داشتند. البته به دلیل افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان در مقاطع تحصیلی مختلف تعداد افراد فارغ التحصیل بیکار افزایش پیدا کرده و نمی‌توان در میان مدت یا کوتاه مدت برای آن‌ها کاری کرد.
 
وی با بیان اینکه اگر افراد بدون هیچ نقشی در جامعه حضور پیدا کنند به یک معضل اجتماعی تبدیل می‌شود، افزود: باید با افزایش مهارت افراد برخی از بیکاران را به بازار کار روانه کنیم چرا که بسیاری از این فرصت‌ها به همین دلیل خالی است.