تعدادی از سالمندان ساکن در آسایشگاه ها می توانند در مراکز روزانه نگهداری شوند

مدیرعامل آسایشگاه خیریه کهریزک در جنوب تهران گفت: تعدادی از سالمندانی که اکنون ساکن آسایشگاه های مختلف در سطح تهران بزرگ هستند، می توانند در مراکز روزانه نگهداری شوند. [divider] به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، محمدرضا صوفی نژاد روز دوشنبه درنشست مشترک تشکل های غیردولتی سالمندان با نمایندگان دستگاه های عضو شورای ملی سالمندان کشور، […]

مدیرعامل آسایشگاه خیریه کهریزک در جنوب تهران گفت: تعدادی از سالمندانی که اکنون ساکن آسایشگاه های مختلف در سطح تهران بزرگ هستند، می توانند در مراکز روزانه نگهداری شوند.

[divider]

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، محمدرضا صوفی نژاد روز دوشنبه درنشست مشترک تشکل های غیردولتی سالمندان با نمایندگان دستگاه های عضو شورای ملی سالمندان کشور، افزود: تعدادی از این سالمندان با توجه به شرایط نسبتا مناسب جسمی، از‌ ضرورت چندانی برای نگهداری یا ماندن در آسایشگاه ها برخوردار نیستند. 

وی تاکید کرد: این افراد می توانند خدمات مورد نیاز خود را از مرکز روزانه و یا در منزل دریافت کنند. 

صوفی نژاد با اشاره به همکاری موثر و پررنگ سازمان بهزیستی در اجرای هرچه مطلوبتر این طرح، ‌گفت: به عنوان مثال بهزیستی می تواند یک مرکز را در منطقه جنوب تهران برای ارایه خدمات رفاهی و فرهنگی روزانه به سالمندان در اختیار ما قرار دهد. 

وی اضافه کرد: همکاری بهزیستی می تواند ما را در تحقق این هدف که تعدادی از سالمندان نیمی از اوقات خود را در مراکز نگهداری روزانه سپری کنند، بسیار کمک کند. 

وی افزود: البته ذکر این نکته ضروری است که فرهنگ جامعه ما این است که با توجه به ارزش های دینی و باورهای اعتقادی خود، باید سالمندان را در داخل منزل نگهداری کنند. 

صوفی نژاد در عین حال گفت: از آنجا که تعدادی از خانواده ها به دلایل مختلف ناگزیر به عدم نگهداری پدر یا مادر سالمند خود در خانه هستند باید وضعیت و شرایط این افراد را هم در نظر گرفت.