جایگاه سالمندان به فراموشی سپرده شده است

علی قادرمرزی عصر امروز در همایش تجلیل از فارغ‌التحصیلان قادرمرز اظهار داشت: هدف اصلی این همایش تجلیل و دیدار با اعضای جدید انجمن فارغ‌التحصیلان قادرمرز و تقویت ارتباط  بیش از پیش اعضای این انجمن است.وی با بیان اینکه با گسترش وسایل ارتباطی، ارتباط در دنیای امروز هم گسترش یافته است، گفت: امروز اهمیت توسعه روابط […]

علی قادرمرزی عصر امروز در همایش تجلیل از فارغ‌التحصیلان قادرمرز اظهار داشت: هدف اصلی این همایش تجلیل و دیدار با اعضای جدید انجمن فارغ‌التحصیلان قادرمرز و تقویت ارتباط  بیش از پیش اعضای این انجمن است.وی با بیان اینکه با گسترش وسایل ارتباطی، ارتباط در دنیای امروز هم گسترش یافته است، گفت: امروز اهمیت توسعه روابط بیش از پیش ضرورت دارد.

سرپرست سرای سالمندان ۱۷ شهریور سنندج در ادامه اضطراب را معضلی اجتماعی دانست و گفت: این مسئله تاثیر زیادی بر جامعه می‌گذارد.

به گفته وی، هر فردی که از لحاظ روانی مشکل داشته باشد به عنوان بیمار تلقی شده و مسائل و مشکلات موجود در جامعه احتیاج به دقت بیشتری برای حل آن دارد.

قادرمرزی خاطرنشان کرد: برخی که به بهزیستی مراجعه می‌کنند در ظاهر هیچ مشکلی ندارند ولی متاسفانه متوجه می‌شویم که به ایدز دچار شده‌اند و این خود یک موضوع نگران‌کننده است که نگاهی ویژه را می‌طلبد.

20101001-rooz1-koocheh

وی در ادامه ضمن اشاره به تاثیر مخرب مواد مخدر صنعتی بر جوانان، تاکید کرد: باید برای این معضلات چاره‌ای بزرگ اندیشید چون این مهم فقط دامن‌گیر خانواده‌های فقیر نمی‌شود.

سرپرست سرای سالمندان ۱۷ شهریور سنندج افزود: این معضلات اجتماعی ممکن است در هر خانواده‌ای اتفاق بیافتد و نباید خانواده خود را از این مسئله جدا بدانیم.

وی طلاق را از دیگر معضلات اجتماعی جامعه بیان کرد و گفت: پیامدهای این مسئله بیشتر دامن‌گیر بچه‌ها می‌شود و آگاه‌سازی جامعه در این زمینه امری ضروری است.

قادرمرزی افزود: متاسفانه امروزه حرمت به سالمندان و جایگاه آنان را به فراموشی سپرده‌ایم و این موضوع به نوبه خود امری نگران‌کننده است.

وی با بیان اینکه ۲۰ تا ۲۵ درصد مردم هرکدام به نحوی دچار مشکلات روانی هستند، گفت: بودجه اختصاصی به این حوزه جوابگوی نیازها نیست.

سرپرست سرای سالمندان ۱۷ شهریور سنندج به خودکشی‌های اخیر در دهگلان اشاره کرد و گفت: خودکشی‌های اخیر در این شهرستان جای تاثر دارد و باید خانواده‌ها بیش از پیش مراقب رفتارهای کودکان و جوانان خود باشند.

به گفته وی، باید قبل از اینکه پیامدهای معضلات اجتماعی همه‌گیر شود، برای آن چاره‌ای اندیشید و بیشتر روی آن کار کنیم.

قادرمرزی خاطرنشان کرد: لازم است مهارت‌های ارتباطی را تقویت کنیم تا دچار یک‌سری مسائل و مشکلات نشویم.

وی افزود: با توجه به اینکه روستای قادرمرز اولین انجمن‌ها را تاسیس کرده است باید بیش از پیش نمود پیدا کرده و فعالیت‌های خود را گسترش دهد.

به گفته سرپرست سرای سالمندان ۱۷ شهریور سنندج لازم است من‌های موجود در انجمن را به ما تبدیل کنیم و ارتباط نخبگان قادرمرز با انجمن بیشتر گسترش یابد.

قادرمرزی در پایان خواستار رفع مشکلات روستای قادرمرز شد و اذعان داشت: امیدوارم برگزاری این همایش‌ها قدمی در توسعه این روستا باشد.