آغاز بهار با بوسه بر دستان سالمندان

در آغازین روزهای بهار مسئولان شهرستان قدس بصورت سرزده از مجتمع معلولین و سالمندان که تحت نظر بنیاد خیریه کامرانی اداره می شود، بازدید و از افرادی که در این مجتمع زندگی می کنند دلجویی کردند. لزوم حفظ عزت و کرامت سالمندان فرماندار شهرستان قدس در جریان بازدید از مجتمع معلولین و سالمندان قدس با […]

در آغازین روزهای بهار مسئولان شهرستان قدس بصورت سرزده از مجتمع معلولین و سالمندان که تحت نظر بنیاد خیریه کامرانی اداره می شود، بازدید و از افرادی که در این مجتمع زندگی می کنند دلجویی کردند.

لزوم حفظ عزت و کرامت سالمندان

فرماندار شهرستان قدس در جریان بازدید از مجتمع معلولین و سالمندان قدس با تبریک سال نو به همه سالمندان اظهار داشت: سالمندی بخشی از زندگی است که بسیاری از ما  یا در حال سپری کردن آن هستیم و یا در آینده با آن روبرو خواهیم بود، سالمندان از جایگاه ویژه ای در جامعه برخوردار هستند و حفظ عزت و کرامت آنان از سوی همگان امری ضروری و واجب است.

نورمحمد فردی ادامه داد: قدرشناسی از سالمندان، همان رفتار درست و محترمانه و شناخت نیازهای روحی آنان است، از ضروری ترین نیازهای سالمندان، محبت و توجه به آنها است، هرقدر آنها از نظر مادی بی نیاز باشند، نمی توان نیاز آنها به محبت را نادیده گرفت.

وی افزود: بطور مسلم، قدرشناسی از سالمندان، به صورت احترام و سخن گفتن از روی مهر و محبت، مشاوره با آنان در امور مختلف، برطرف ساختن مشکلات ایشان و نیز مقدم داشتن آنان بر خود، بروز می کند، همچنین باید به یاد داشت که بشریت در پیشرفت اخلاقی و تربیتی خود، تا حد زیادی مدیون تجربیات و آموزه های کهنسالان است.

IMG19494797

صدور هویت شناسنامه ایی برای سالمندان مجهول الهویه بنیاد کامرانی

این مسئول ادامه داد: فرمانداری بعنوان نماینده عالی دولت در شهرستان قدس با تمام توان خود همچون گذشته در راستای تحقق خواسته های بحق مجموعه بنیاد کامرانی از قبیل ساماندهی وضعیت سالمندان مجهول الهویه، اقدامات لازم را از طریق شورای تامین شهرستان پیگیری می کند و در اسرع وقت با حضور ادارات ذیربط امکان ارائه هویت شناسنامه ایی جهت دریافت یارانه برای سالمندان مجهول الهویه را فراهم خواهد کرد.

   همچنین در این بازدید نماینده مردم شهرستانهای قدس، ملارد و شهریار در مجلس اظهار داشت: با توجه به موقعیت این مکان و فعالیت خیریه ایی که نسبت به سالمندان و نیازمندان جامعه انجام می دهند از همه مسئولان شهرستانی بویژه شهردار انتظار می رود که با نگاه کارشناسانه به مشکلات این مجتمع بیندیشند.

حسین گروسی افزود: همه مسئولان شهرستان و استانی باید با اهتمام و جدیت صدچندان نسبت به تحقق نیازهای این مجموعه به میدان بیایند و برای رفع معضلات بوجود آمده به هر طریق ممکن تلاش کنند، همچنین طی برنامه ریزی های صورت گرفته هیئت مدیره این بنیاد با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس اداره بهزیستی کشور و هیئت امنا بنیاد انتخاب خواهند شد.

IMG19494857

هزینه نگهداری از هر مددجو ماهیانه ۸ میلیون ریال است

مدیر مجتمع معلولین و سالمندان قدس نیز در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این مرکز هم اکنون به ۴۵۰ مددجو خدمت رسانی می کند که ۲۳۵ نفر از آن ها افراد مجهول الهویه هستند.

جواد اشرف کاشانی ادامه داد: هزینه نگهداری از یک مددجو در این مرکز ماهیانه حدود هشت میلیون ریال است که بهزیستی دو میلیون و ۴۰۰ هزار ریال از این مبلغ را پرداخت می کند، عده ای از مددجویان ماهانه شهریه ای ناچیز را پرداخت می کنند ولی قسمت اعظم هزینه های مرکز توسط بنیاد خیریه کامرانی تامین می شود.

   وی اعلام کرد: مرکز برای تامین داروهای مورد نیاز مددجوها ماهیانه ۷۵ میلیون ریال هزینه و با وجود ۱۸۰ نفر پرسنل، مرکز مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بابت حقوق پرداخت می کند، البته پس از هدفمند شدن یارانه مبلغ قبض های آب، برق و گاز مرکز بسیار افزایش یافته که پرداخت آنها برای مرکز سنگین است.

IMG19494585

بنیاد کامرانی نیازمند مشارکتهای مردمی و مسئولان است

کاشانی افزود: با توجه به سنگینی هزینه های سالمندان این مجموعه به شدت نیازمند مشارکتهای عمومی و حمایت مسئولان شهرستانی است، در این خصوص پیشنهاد می شود که از وضعیت موجود مجتمع در مکان های عمومی مانند نمازجمعه و میادین شهر اطلاع رسانی صورت گیرد.

وی توصیه کرد: اکنون که شهرداری تصمیم گرفته صنوف مزاحم و آلاینده شهر را به این منطقه منتقل کند، درخواست می شود که درآمد شهرداری از این راه صرف خدمات رسانی به مجموعه کامرانی شود.

مدیر مجتمع معلولین و سالمندان قدس گفت: مرکز برای اوقات فراغت مددجویان نیز اردوهای فصلی را در دستور کار دارد و بنا به موقعیت های خاص مددجویانی که توانایی مسافرت را داشته باشند به اماکن زیارتی مانند قم و مشهد و سیاحتی مانند شمال کشور می برند.

گزارش از معصومه درویش پور