“بروز عفونت” در سالمندان بدون علامت است

در اغلب موارد بروز عفونت در سالمندان در مراحل اولیه بیماری بدون علامت مشخصی است که این موضوع موجب تاخیر در تشخیص بیماری و بروز عوارض خطرناک می‌شود. علیرضا توسلی استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: سالمندی فرآیند پیچیده‌ای است که در آن تغییرات گسترده‌ای […]

در اغلب موارد بروز عفونت در سالمندان در مراحل اولیه بیماری بدون علامت مشخصی است که این موضوع موجب تاخیر در تشخیص بیماری و بروز عوارض خطرناک می‌شود.
علیرضا توسلی استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: سالمندی فرآیند پیچیده‌ای است که در آن تغییرات گسترده‌ای در وضعیت بدنی بوجود می‌آید.
 
وی با اشاره به اینکه در افراد سالمند استعداد ابتلا به عفونت‌ها افزایش می‌یابد تاکید کرد: بر اساس تحقیقات در اغلب موارد بروز عفونت در سالمندان در مراحل اولیه بیماری بدون علامت مشخصی است و این موضوع می‌تواند برای فرد بیمار مشکل ساز باشد.
 
توسلی افزود: نبود علامت مشخص بروز عفونت، موجب تاخیر در تشخیص بیماری و بروز عوارض خطرناک و در مواردی مرگ سالمند مبتلا به بیماری عفونی می‌شود.
 
وی با بیان اینکه در افراد سالمند، عفونت‌ها شایع تر بوده و خطر مرگ بالاتر است، اظهار داشت: برخی از بررسی‌ها نشان می‌دهند که شیوع برخی از بیماری‌های عفونی در بین سالمندان در طی چند سال گذشته افزایش یافته است.
 
توسلی خاطرنشان کرد: همانطور که باید به بیماری‌های مزمنی نظیر دیابت، سرطان، فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی و عروقی در سنین سالمندی توجه جدی کرد، به بیماری‌های عفونی نیز باید توجه ویژه کرد و با معاینات و آزمایش‌های منظم و دوره‌ای این بیمار‌ی‌ها را در مراحل اولیه تشخیص و در جهت درمان آن‌ها اقدام به موقع انجام داد.