۱۱ درصد از جمعیت زرندیه را سالمندان تشکیل می دهند

سرپرست اداره بهزیستی زرندیه گفت: حدود ۱۱ درصد از جمعیت این شهرستان را سالمندان تشکیل می دهند.  ˈاحمد مهرآبادیˈ روز دوشنبه در جلسه شورای ساماندهی سالمندان و مناسب سازی امور معلولان در زرندیه افزود: هم اکنون شش هزار و ۴۳۲ سالمند بالای ۶۰ سال در این شهرستان زندگی می کنند که این رقم در حال […]

سرپرست اداره بهزیستی زرندیه گفت: حدود ۱۱ درصد از جمعیت این شهرستان را سالمندان تشکیل می دهند.

 ˈاحمد مهرآبادیˈ روز دوشنبه در جلسه شورای ساماندهی سالمندان و مناسب سازی امور معلولان در زرندیه افزود: هم اکنون شش هزار و ۴۳۲ سالمند بالای ۶۰ سال در این شهرستان زندگی می کنند که این رقم در حال افزایش است.

وی اظهار کرد: در دین اسلام جایگاه رفیعی برای سالمندان در نظر گرفته شده است به طوری که احترام به والدین و سالمندان از نظر جایگاه انسانی و اعتقادی و درجات معنوی پس از عبادت خداوند قرار دارد.

وی گفت: به دلیل وجود اعتقادات مذهبی و فرهنگی، در حال حاضر در زرندیه با مشکل خاص نگهداری سالمندان روبرو نیستیم و بیشتر سالمندان در کنار خانواده یا فرزندان و به صورت مستقل زندگی می کنند.

مهرآبادی مناسب سازی محیط شهری برای حضور این قشر در عرصه های اجتماعی را ضروری دانست و اظهار کرد: با توجه به این که جمعیت سالمندان در ایران رو به افزایش است، باید برای ایجاد محیطی مناسب در زمینه های مختلف برای رفاه حال آنان در جامعه برنامه ریزی کرد.

وی ادامه داد: ساماندهی سالمندان فقط پرداختن به مقوله توانبخشی صرف یا خدمات بهداشتی – درمانی نیست بلکه به معنی تلاش برای حضور فعال آنان در جامعه است.

وی افزود: برنامه های توانمندسازی سالمندان شامل برگزاری کلاس های آموزشی از جمله شیوه سالمندی سالم، گردشگری و اوقات فراغت، رفع تنهایی و دیگر مسایلی است که باید به آنها پرداخته شود.

برگزاری دوره های آموزشی، احداث پارک سالمندان، راه اندازی ورزشگاه ویژه سالمندان، ایجاد بانک اطلاعات و موسسه سالمندان بخشی از مصوبات این جلسه بود.

این جلسه با حضور فرماندار زرندیه و اعضای شورای سالمندان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.