برگزاری دوره آموزشی مراقبت از سالمندان و معلولان

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: دوره آموزشی مراقبت از سالمندان و معلولان جسمی حرکتی و بیماران روانی در جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی برگزار می‌شود و در پایان مدرک مورد تایید بهزیستی به شرکت کنندگان اعطا می‌شود. محمد رضا دهقانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، گفت: […]

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: دوره آموزشی مراقبت از سالمندان و معلولان جسمی حرکتی و بیماران روانی در جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی برگزار می‌شود و در پایان مدرک مورد تایید بهزیستی به شرکت کنندگان اعطا می‌شود.

محمد رضا دهقانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، گفت: در راستای اجرای ماده سه قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در خصوص تامین خدمات توانبخشی، حمایتی و آموزشی مورد نیاز معلولان، با مشارکت خانواده و همکاری بخش غیر دولتی دوره‌های آموزشی با عناوین شناخت اصول و مبانی مراقبت از سالمندان و معلولان جسمی و ذهنی، بیماران روانی مزمن توسط جهاد دانشگاهی تدوین و مورد تایید سازمان بهزیستی کشور است.

دهقانی ادامه داد: مرکز آموزش جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با اخذ مجوز از سازمان بهزیستی به منظور توانمند سازی و افزایش مهارت‌های شغلی افراد جامعه و مربیان مراکز خصوصی توانبخشی در سطح جامعه و همچنین خانواده‌ها برای نگهداری از سالمندان و معلولین خود نسبت به تدوین دوره‌های آموزشی کوتاه مدت اقدام کرده است.

وی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در این راستا اقدام به برگزاری سه دوره آموزشی مراقبت از سالمندان، معلولین جسی و حرکتی و بیماران روانی مزمن با صدور گواهی نامه معتبر و مورد تایید سازمان بهزیستی کشور کرده است.

معاون آموزش جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: تمامی فراگیران آزاد، مراقبین و بهیاران مراکز توانبخشی و مراقبتی از سالمندان و معلولان می‌توانند در این دوره آموزشی شرکت کنند.

دهقان هدف از برگزاری این دوره‌ آموزشی را ایجاد برنامه‌ی یکپارچه آموزشی برای ارتقای سطح دانش و مهارت حرفه‌ای مراقبان سالمندان و مربیان مراکز توانبخشی سالمندان و معلولان سازمان بهزیستی، ارائه دوره مذکور به عموم مردم در راستای افزایش سطح رفاه سالمندان و معلولان کشور و ایجاد بستر مناسب در راستای توانمند سازی و اشتغال متقاضیان به فعالیت در مراکز توانبخشی سالمندان و معلولان و بیماران روانی عنوان کرد.

وی ضرورت برگزاری این دوره را اصول کار با خانواده‌های گروه هدف و مسوولان و کارکنان مراکز توانبخشی، شناخت اصول و مبانی مراقبت از سالمندان و معلولان جسمی و حرکتی ویژه مراقبین و بهیاران مراکز شبانه روزی سالمندان دانست.