اطلاع رسانی/نادیده گرفتن نیازهای سالمندان از مصادیق سالمند آزاری است

یک روانپزشک با اشاره به اینکه سهل انگاری و نادیده گرفتن نیازهای سالمندان از مصادیق سالمند آزاری است گفت: سلامتی سالمندان آرامش و ایمنی تمامی اعضای خانواده را به همراه دارد. دکتر پرویز مظاهری در گفتگو با خبرنگار ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه سالمند سالم کمکی به اقتصاد خانواده است […]

یک روانپزشک با اشاره به اینکه سهل انگاری و نادیده گرفتن نیازهای سالمندان از مصادیق سالمند آزاری است گفت: سلامتی سالمندان آرامش و ایمنی تمامی اعضای خانواده را به همراه دارد.

دکتر پرویز مظاهری در گفتگو با خبرنگار ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه سالمند سالم کمکی به اقتصاد خانواده است گفت: توانمندسازی سالمند، سبب پیشگیری از بروز معلولیت ها شده و از صرف هزینه درمانی آنان می کاهد.

وی با بیان اینکه سالمندان جزو افراد آسیب پذیر هستند گفت: سهل انگاری و نادیده گرفتن نیازهای سالمندان از مصادیق سالمند آزاری است. سلامتی سالمندان آرامش و ایمنی تمامی اعضای خانواده را به همراه دارد.

این روانپزشک یادآور شد: سوء استفاده های مالی از سالمندان در جامعه به فراوانی مشاهده می شود. کسب اطلاعات حقوقی و آگاه سازی سالمند از این مسائل به پیشگیری از سوء استفاده های مالی کمک می کند.

مظاهری افزود: فرزندان و افرادی که از سالمند کم توان نگهداری می کنند باید هنگام مراجعه به اماکنی مانند بانک وی را همراهی کنند.

وی بازتوانی سالمندان را از مهمترین وظایف افراد خانواده برشمرد و افزود: انجام فعالیت های ورزشی و کارهای فکری همچون شعرخوانی و حل جدول به حفظ قوای ذهنی کمک می کند.

مظاهری با تاکید بر اینکه سالمندان گنجینه های علم و تجربه هستند گفت: حضور سالمندان در خانواده و بهره گیری از همفکری با آنان، خانواده را در حل مشکلات یاری کرده، موجب افزایش اعتماد به نفس سالمند نیز می شود.