اولین پایگاه طرح حامیان سالمندان در اراک افتتاح شد

محسن ولیئی مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی، از افتتاح اولین پایگاه طرح حامیان سالمندان در اراک خبر داد و گفت: با افتتاح این پایگاه حامیان و خیرین حمایت از سالمندان نیازمند را عهده‌دار خواهند شد. وی افزود: همانطور که برای حمایت از ایتام طرحی را در نظر گرفتیم و مردم نیز حامی ایتام شدند، برای […]

محسن ولیئی مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی، از افتتاح اولین پایگاه طرح حامیان سالمندان در اراک خبر داد و گفت: با افتتاح این پایگاه حامیان و خیرین حمایت از سالمندان نیازمند را عهده‌دار خواهند شد.

وی افزود: همانطور که برای حمایت از ایتام طرحی را در نظر گرفتیم و مردم نیز حامی ایتام شدند، برای سالمندان نیازمند که مراقبی ندارند نیز این طرح پیشنهاد شد. حامیان می‌توانند بسته به توان مالی خود هر تعداد سالمند را که تمایل دارند از نظر مالی حمایت کنند و حداقل هزینه پرداختی نیز بیست هزار تومان خواهد بود.

مدیرکل امداد استان در ادامه، طرح شهید رجایی را از طرح‌های خوب امداد دانست و تصریح کرد : طرح شهید رجایی، طرحی است که به موجب آن سالمندان روستایی و عشایری نیازمند و عائله تحت تکفل آنها زیر پوشش خدمات حمایتی قرار می‌گیرند و در سه ماهه اول سال جاری ۱۹ هزار و ۸۳۸ خانوار به موجب این طرح از حمایت امداد استان بهره‌مند شده‌اند.

وی در ادامه اظهار داشت: اولین کارگاه قالی‌بافی جهت مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) شهر توره با حضور عزیزی نماینده مردم شهرستان شازند، عالیخانی فرماندار شازند  و جمعی از مسئولین افتتاح شد.

ولیئی با اشاره به اینکه این کارگاه با مساحت ۱۰۰ متر و  هزینه‌ای در حدود ۴۵ میلیون ریال توسط کمیته امداد احداث شده است، گفت: این کارگاه برای ۱۶ نفر اشتغال‌زایی دارد و پیش‌بینی می‌شود سالانه برای هر نفر در حدود چهار تا پنج میلیون تومان درآمدزایی داشته باشد.

وی از حمایت دو هزار و ۹۰۵ یتیم تحت حمایت این نهاد توسط ۱۲ هزار و ۴۵۴ حامی طی هشت ماهه اول سال خبر داد و افزود: بدون شک طرح اکرام با تأسی از سیره‌ ائمه پا به عرصه این نهاد گذاشته است و رویکرد اصلی آن نیز ترویج فرهنگ نوع‌دوستی و حفظ عزت‌نفس است.

مدیرکل کمیته امداد استان میزان پرداختی حامیان در این مدت را ۲۸ میلیارد و ۳۵۸ میلیون ریال عنوان و تصریح کرد: میانگین دریافتی از آنها مبلغ ۲۸۴ هزار ریال بوده است که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.