مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان شرقی

آذربایجان شرقی/ یکی از نیازهای ضروری سالمندان نگهداری و حمایت در مراکز شبانه روزی

دکتر فرگل صحاف مدیرکل بهزیستی استان در آیین افتتاح مرکز شبانه روزی سالمندان با بیان اینکه روند افزایش سالمندان در بین جمعیت استان رو به رشد است و یکی از نیازهای ضروری سالمندان نگهداری و حمایت در مراکز شبانه روزی میباشد.

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، دکتر فرگل صحاف مدیرکل بهزیستی استان در آیین افتتاح مرکز شبانه روزی سالمندان با بیان اینکه روند افزایش سالمندان در بین جمعیت استان رو به رشد است، گفت: یکی از نیازهای ضروری سالمندان نگهداری و حمایت در مراکز شبانه روزی می باشد، لذا خدمت رسانی در قالب مراکز شبانه روزی در همین راستا صورت پذیرفته است .

وی تعداد مراکز شبانه روزی نگهداری از سالمندان در آذربایجان شرقی را ۹ مرکز اعلام و اظهار کرد: این مراکز در شهرستان های آذرشهر، تبریز، مراغه، مرند و میانه در حال فعالیت می باشند و تعداد ۴۵۴ سالمند زن و مرد مقیم این مراکز هستند.

صحاف ادامه داد: از مجموع افراد سالمند نگهداری شده در مراکز استان تعداد ۱۰۵ نفر مجهول الهویه و بی سرپرست هستند.

۹ مرکز فعال نگهداری شبانه روزی سالمندان در استان

به گفته وی از مجموع ۴۵۴ نفر سالمند مقیم مراکز نگهداری استان تعداد ۳۵۷ نفر یارانه بگیر سازمان بهزیستی هستند و سرانه یارانه هر فرد دارای هویت ۴۲ میلیون ریال و برای افراد مجهول الهویه و بی سرپرست ۵۰ میلیون ریال است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه سالمندان نیازمند رفتارهای محبت آمیز و مراقبت های ویژه هستند، یادآور شد: این افراد باید در محیط های آرام و شاد زندگی خود را سپری کنند که خانه های سالمندی استان چنین شرایطی را میها می کنند.