چند حرکت ورزشی برای سالمندان

داشتن فعالیت بدنی مناسب برای سالمندان و افراد مسن بسیار مهم است، زیرا باعث می شود که آن ها دارای تحرک باشند و سالم زندگی کنند. چند حرکت ورزشی برای این قشر در ادامه ارائه شده است که آن ها می توانند این ورزش ها را حداقل ۲ بار در هفته انجام دهند. ورزش های نشسته روی صندلی […]

داشتن فعالیت بدنی مناسب برای سالمندان و افراد مسن بسیار مهم است، زیرا باعث می شود که آن ها دارای تحرک باشند و سالم زندگی کنند. چند حرکت ورزشی برای این قشر در ادامه ارائه شده است که آن ها می توانند این ورزش ها را حداقل ۲ بار در هفته انجام دهند.

ورزش های نشسته روی صندلی

۱- شانه های تان آرام باشد. دستان خود را به طرفین بدن باز کنید تا قفسه سینه به سمت جلو بیاید. به آرامی قفسه سینه را به سمت جلو و بالا بدهید تا کشش قفسه سینه را احساس کنید.

۲- دست راست را بر شانه چپ و دست چپ را بر شانه راست بگذارید. بدون این که پاهای خود را حرکت دهید، قسمت بالای بدن را به سمت راست بچرخانید و ۵ ثانیه توقف کنید. سپس به حالت اول برگردید و قسمت بالای بدن را به سمت چپ بچرخانید و ۵ ثانیه توقف کنید. این حرکت را ۵ بار به سمت راست و ۵ بار به سمت چپ انجام دهید.

۳- ۲ طرف صندلی را با دست تان بگیرید. با زانوی خمیده، یک پای خود را تا جایی که می توانید بالا بیاورید. سپس پای تان را روی زمین بگذارید و با پای دیگر همین حرکت را انجام دهید. ۵ بار هر کدام از پاها را به این روش بالا بیاورید.

۴- طرفین صندلی را بگیرید. یک پای خود را با زانوی صاف از زمین بلند کنید و پنجه و پاشنه پای خود را حرکت دهید. ۵ بار با پای راست این کشش را انجام دهید (یعنی پنجه و پاشنه خود را بکشید) و سپس پای خود را زمین بگذارید و با پای چپ ۵ بار این کشش را انجام دهید و بعد پای خود را زمین بگذارید و دوباره ۵ بار با پای راست و ۵ بار با پای چپ، این کشش را انجام دهید.

۵- شانه ها به سمت پایین باشد. دستان تان را در طرفین خود قرار دهید. کف دستان تان رو به جلو باشد، هر ۲ دستتان را باز کنید و بالا ببرید. هنگامی که دستان تان را بالا می برید، دم کنید (نفس تان را داخل دهید) و هنگامی که دستان تان را پایین می آورید، بازدم کنید (نفس تان را بیرون دهید). این حرکت را ۵ بار انجام دهید.

۶- شانه ها به سمت پایین باشد و رو به رو را نگاه کنید. به آرامی سر خود را به سمت راست بچرخانید و ۵ ثانیه در همان حالت بمانید و بعد به حالت اول برگردید. سپس به آرامی سر خود را به سمت چپ بچرخانید و ۵ ثانیه در همان حالت بمانید و بعد به حالت اول برگردید. ۳ بار سر خود را به سمت راست و ۳ بار به سمت چپ بچرخانید.

۷- رو به رو را نگاه کنید. با دست راست، شانه چپ را به طرف پایین بکشید و در همان حال به آرامی سرتان را به سمت راست کج کنید و ۵ ثانیه در همین حالت بمانید. سپس با دست چپ، شانه راست را به طرف پایین بکشید و در همان حال به آرامی سرتان را به سمت چپ کج کنید و ۵ ثانیه در همین حالت بمانید. این حرکت را ۳ بار در طرفین انجام دهید.

 

انعطاف پذیری

بایستید، پاها را به اندازه عرض شانه ها باز کنید و دستان تان در ۲ طرف بدن تان باشند. دست چپ را به طرف پایین بکشید. باید در مفصل ران راست، احساس کشش کنید .