رییس فراکسیون سلامت سالمندان

عملکرد سازمان بهزیستی در استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان قابل تقدیر است

محمد علی محسنی بندپی رییس فراکسیون سلامت سالمندان مجلس، اقدامات سازمان بهزیستی در بحث زنان سرپرست خانوار و سالمندان و جوانی جمعیت، امتیازاتی که برای زوج‌های جوان قائل شدند و مناسب‌سازی محیط زندگی و نگه‌داری از افراد دارای معلولیت را از دیگر تحولات مثبت در جامعه هدف سازمان بهزیستی خواند.

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، محمد علی محسنی بندپی رییس فراکسیون سلامت سالمندان مجلس ، اقدامات سازمان بهزیستی در بحث زنان سرپرست خانوار و جوانی جمعیت، امتیازاتی که برای زوج‌های جوان قائل شدند و مناسب‌سازی محیط زندگی و نگه‌داری از افراد دارای معلولیت را از دیگر تحولات مثبت در جامعه هدف سازمان بهزیستی خواند و افزود: طبق برآوردهای جمعیتی، جامعه ما به سمت سالمندی پیش می‌رود، به طوری که در سال ۱۴۳۰ تقریباً ۳۳ درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند و این می‌طلبد که هم دولت و هم مجلس نگاه ویژه‌ای به این موضوع و سازمان بهزیستی داشته باشند.

رئیس کمیته بهزیستی و توانبخشی کمیسیون بهداشت مجلس در بیان مشاهدات خود از نمایشگاه عملکرد، دست‌آوردها و نظام مسائل سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد: آن چیزی که ما در نمایشگاه شاهد بودیم، افزایش چشمگیر کمیت و کیفیت عملکرد سازمان بهزیستی کشور بوده است.

محسنی بندپی با اشاره به خواسته‌های مسئولان بهزیستی در این نمایشگاه، عنوان کرد: سازمان بهزیستی به شدت از کمبود اعتبارات در بخش‌های مختلف رنج می‌برد. البته ما در مجلس شورای اسلامی در قانون برنامه هفتم توسعه تلاش‌هایی در این زمینه انجام دادیم که دولت باید در لایحه بودجه ۱۴۰۳ این مسائل را با توجه بیشتری دنبال کند و سوای افزایش اعتبارات این بخش نشان‌دار کردن این اعتبارات باید دنبال شود؛ به‌گونه‌ای که دستگاه‌ها نتوانند این پول را در جای دیگری هزینه کنند.

وی عنوان کرد: سازمان بهزیستی چه در بخش مناسب‌سازی محیط و چه در بحث توانمندسازی و کمک توانبخشی، چه در بحث اشتغال و مراقبت از افراد دارای معلولیت در منزل نیازمند همراهی و کمک است و ما بایستی با حداکثر قوا بتوانیم به آن‌ها کمک کنیم.

رئیس کمیته بهزیستی و توانبخشی کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر اینکه تلاش ما در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بر این است که پوشش بیمه‌ خدمات توانبخشی این عزیزان را پیگیری کنیم، تصریح کرد: خوشبختانه پوشش این بیمه‌ها تقریبا از هشت یا ۹ خدمت به بالای ۳۰ خدمت رسیده است. برای اولین بار تجهیزات توانبخشی و بسیاری خدمات دیگر تحت پوشش بیمه‌ها رفته است و اگر با همین شتاب پیش برویم، در آینده خدمت قابل توجهی را در اختیار اقشار آسیب‌پذیر قرار دادیم.