شعار روز جهانی ارتباطات 2022؛

فناوری های دیجیتال برای سالمندان و سالمندی سالم

دسترسی عادلانه به فناوری های دیجیتال فقط یک مسئولیت اخلاقی نیست، بلکه برای رفاه و پایداری جهانی ضروری است.

روز جهانی ارتباطات از سال ۱۹۶۹ هر ساله در ۱۷ می(۲۷ اردیبهشت) به مناسبت تأسیس اتحادیه بین‌المللی ارتباطات دور (ITU) و امضای اولین کنوانسیون بین المللی تلگراف در سال ۱۸۶۵ جشن گرفته می‌شود.

پیرشدن  جمعیت جهان، روند جمعیتی تعیین‌کنندۀ قرن بیست و یکم خواهد بود؛ با این حال، جوامع ما برای درک فرصت‌هایی که این روند می‌تواند ایجاد کند، تلاش می‌کنند. فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی نه تنها  در زمینۀ دستیابی به سالمندی سالم‌تر ، بلکه در کمک به مردم برای ساخت شهرهای هوشمندتر، مبارزه با تبعیضات سنی در محیط کار، تضمین مالی سالمندان، و حمایت از میلیون‌ها مراقب در سراسر جهان نقش مهمی ایفا می‌کنند.

روز جهانی ارتباطات ۲۰۲۲ به اعضای ITU، شرکا و سایر ذینفعان اجازه می‌دهد تا آگاهی در مورد نقش مهم فناوری اطلاعات و ارتباطات  در حمایت از تندرستی، در ارتباط بودن  و استقلال مالی سالمندان – در راستای  زندگی سالمندی سالم – و نیز  به عنوان عامل حیاتی برای پایداری سیستم‌های اقتصادی و بهداشتی افزایش دهند.

اتحادیه بین‌المللی ارتباطات دور در راستای سیاست‌های «دهه سالمندی سالم » سازمان ملل متحد و شعار روز جهانی ارتباطات ۲۰۲۲ “فناوری های دیجیتال برای سالمندان و سالمندی سالم”؛ از شما دعوت می‌کند تا در سال جاری فعالانه با ابتکارات ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی برای شتاب بخشیدن به توسعۀ فناوری‌های دیجیتال برای سالمندان و سالمندی سالم مشارکت نمایید.

پیام هولین ژائو – دبیر کل ITU

دسترسی عادلانه به فناوری های دیجیتال فقط یک مسئولیت اخلاقی نیست، بلکه برای رفاه و پایداری جهانی ضروری است.